Jerzy Dziewulski oraz jego zmieniona Ultima GTR i wyścigowa Corvetta – gościem FLEET DERBY na Autodromie Automobilklubu Polski Warszawa – Bemowo /17.04.2013/!
Jerzy Dziewulski, honorowy członek klubu Elite Circle co roku podczas imprez motoryzacyjnych zaszczyca nas swoją obecnością prezentując swoje auta między innymi Ariela Atoma, Ultimę GTR i wyścigową Corvette.
W tym roku po przeróbkach aut zaszczyci nas swoją obecnością już 17 kwietnia na Warszawskim Autodormie Automobilklubu Polski Warszawa – Bemowo przy ul. Powstańców Śl. 127.
Zmieniona Ultima GTR to najszybszy samochód na świecie, zdobywca kilku rekordów Guinnessa. Przypomnijmy tylko zatrważające osiągi tego bolidu. Od 0 do 160km/h i znów do 0 zajmuje mu tylko 9.8sekundy! Istny diabeł motoryzacyjny. Niewiarygodne osiągi pozwalają uwierzyć, że ludzkości coraz bliżej do podróży na Marsa. Ultima GTR, to pierwszy tego typu samochód, przypominający zminiaturyzowaną wersję F1. Samochód ten jest egzotycznym KIT-Carem składanym na indywidualne zamówienie Jerzego Dziewulskiego.
W aucie od ostatniego roku zmieniono……
1-automatyczny system gaśniczy.
2-specjalny dolot powietrza do filtra powietrza.
3-nowy legendarny silnik LS7 z corvette zbudowany na specjalne zamówienie w USA. Aluminiowy z korbowodami tytanowymi, tytanowymi zaworami i sprężynami zaworowymi. Cylindry pokryte specjalną powłoką termiczną.
4-wykonane chrapy wentylacyjne nad błotnikami przednimi i tylnymi w celu likwidacji podciśnienia.
5-wzmocnione hamulce AP-Racing.
6-przebudowana skrzynia biegów Porsche w celu wzmocnienia przeniesienia napędu.
7-Półosie wykonane w Wielkiej Brytanii według technologii F-1.
Waga pojazdu 825kg, moc silnika 800 HP 815 Nm.
Rekordy: 0 do 160 km/h 5.3 sec, 0 do 260 km/h 11.8 sec, 0 do 160km/h do 0-9.4 sec.
Hamowanie 160km/h do 0 km/h 3.6 sec.
To są rekordy świata udokumentowane i kontrolowane przez przedstawicieli księgi Guinnessa przy pomocy aparatury Datatron Technology i GPS Microsoft equipment.
Na szczególną uwagę wśród samochodów biorących udział w FLEET DERBY 17 kwietnia, zasługuje także specjalnie zmodyfikowana Corvetta ZR1 PRATT-MILLER. Silnik o pojemności 6.2 litra V-8 Supercharger, 725 KM, 745 NM. Samochód jest całkowicie wykonany z włókna węglowego, budowany jako pojazd testowy do 24 godzinnych wyścigów American Le Man Series. Osiągi to bagatela 360 km/h prędkości maksymalnej i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3.2 sek. Ciekawostką jest unikatowe w skali świata wykorzystanie w części podwozia wypełnienia prasowanym drewnem BALSA, które uznawane jest za najlżejszy naturalny materiał świata jak i informacja producenta o możliwym wykorzystaniu tego auta tylko przez profesjonalnych kierowców.
Tekst oraz zdjęcia: www.powersport.pl