W ostatni weekend (1-2.06.2024) w Pałacu Rozalin odbyła się „Forza Italia 2024 – spotkanie miłośników motoryzacji i kultury włoskiej”. Tegoroczna odsłona wydarzenia będącego gratką dla fanów włoszczyzny była najliczniejszą z dotychczasowych – pojawiło się 426 zgłoszonych wystawców aut oraz niezliczona ilość widzów.
W sobotę imprezę rozpoczęło Summer Party integrujące wystawców przy dźwiękach włoskich szlagierów i pysznym włoskim jedzeniu oraz napitkach.
Forza Italia i Pałac Rozalin
Następnego dnia, o godzinie 10:00 nastąpiło oficjalne otwarcie zlotu i podwojów Pałacu Rozalin dla zwiedzających. Większość aut reprezentowała najnowsze i stosunkowo nowe wytwory włoskich (czy też nadal kojarzonych z Włochami) marek motoryzacyjnych, a więc przede wszystkim były liczne odmiany Alf Romeo Stelvio, Tonale, Giulia, Giulietta, MiTo, Spider, GT, GTV, 166, 164, 159, 156, 155, 147, 146, 75, 33, ale i S.Z. z 1991 r., Brera, 4C; Abarthów 124 Spider, 595, Punto, Grande Punto, Fiatów Abarthów, Barchetta, 600, 500, Bravo, Punto, Grande Punto, Seicento, Coupe, Multipla, Albea, Stilo, Cinquecento, jak i Panda MK1, Uno MK2, Tipo, Croma, Ritmo 65L, 125p; Lancii Ypsilon, Lybra, Delta, Kappa, Dedra, Thesis, Delta HF Integrale, Zeta; Maserati 4.24V – 1990, Spyder Zagato – 1990, 3200 GTA – 2001, 4200 GT – 2005, Granturismo S – 2009, Quattroporte – 2010, Ghibli – 2019; Ferrari 550 Maranello – 1995, 550 Maranello – 2001, 360 GTB – 2002, F430 – 2007, California – 2009; Lamborghini Murcielago LP640 Roadster – 2008…
Święto klasycznej, włoskiej motoryzacji
Z aut ponad 35-letnich pojawiły się: Iso Rivolta S4 – 1968 (wyjątkowy samochód gran turismo, pierwsze poważne dzieło Giorgetto Giugiaro, w którym 4 osoby miały móc podróżować w kapeluszach); Casalini Sulky – 1969 (mikro trójkołowiec); Alfy Romeo Giulietta Spider – 1958, Giulia Sprint Speciale, 1750 Berlina – 1968, 1750 GT Veloce – 1970, GT 1600 Junior – 1973 i 1975, GTV 1300 Junior – 1975, GTV6 2.5 – 1981, Alfetta – 1984, Giulia Super Nuova – 1976, Montreal – 1972; Fiaty 103D 1100 – 1958, 2300 S Coupe – 1963, 124 – 1968, 500 z lat 60-tych i 70-tych XX w., Fiat Dino 2400 – 1971, 124 Spider – 1971, 130 – 1971, 850t – 1973, Fiat Abarth OT 1000 – 1973 replika, 132 2000 – 1978, X1/9 – 1979, 131 – 1983, Ducato 2.5D Arca America 401 New Deal – 1987; Lancie Appia – 1961, Fulvia – 1969, Flavia – 1969, Beta Zagato Spider – 1976; Autobianchi A112 – 1979, Y10 – 1995; Maserati Mistral 4000 – 1967, Khamsin – 1977, Biturbo – 1984.
Motocykle to zdecydowanie najmniej licznie prezentowana grupa: Moto Guzzi T850 – 1984, Piaggio Vespa Et4 – 2003, Ducati Monster+ – 2021.
Rajd turystyczny i „La Dolce Vita”
Dla wystawców aut Organizatorzy przygotowali 42 km rajd turystyczny wiodący malowniczymi drogami Mazowsza oraz konkurs elegancji. Dla wszystkich przebywających na imprezie był blok merytoryczny, wykłady, pokazy, konkursy wiedzy. Okazało się, iż kapryśna pogoda wręcz pomogła w realizacji ww. planu, ponieważ podczas opadów uczestnicy opuszczali plener i przemieszczali się do potężnego namiotu, w którym odbywały się ww. aktywności.
Po raz kolejny Organizatorom należą się podziękowania za trud włożony w przygotowania i przeprowadzenie imprezy, za opiekę nad uczestnikami oraz dostarczenie kolejnej, solidnej porcji niesamowitych wrażeń w klimacie La Dolce Vita!
Największy kalendarz imprez motoryzacyjnych w Polsce:
Szczegóły na cały rok: https://klassikauto.pl/kalendarz/ Jest on na bieżąco uzupełniany!
Patronat medialny KlassikAuto.pl
- przesyłania na adres naszej redakcji terminów planowanych imprez – wspólnie będziemy tworzyć ofertę spotkań dla miłośników motoryzacji. Wystarczy mail na adres: [email protected]
- do współpracy i skorzystania z naszego patronatu medialnego – podstawowe informacje zob.: https://klassikauto.pl/zasady-obejmowania-patronatow-przez-klassikauto-pl/