W piątkowy wieczór 7 kwietnia przy ul. Granicznej we Wrocławiu, rozbłysła trójramienna gwiazda. Dosłownie, bowiem Grupa Wróbel – dealer marki Mercedes-Benz, oficjalnie powitała w tym dniu swoich klientów w nowym salonie. W spotkaniu wzięło udział blisko 1200 zaproszonych gości, w tym najwyższe władze Mercedes-Benz Polska i klastra regionu Europy Centralnej, całe środowisko dealerskie i przedstawiciele branży automotive. Uroczyste otwarcie obiektu zainaugurowało obchody okrągłej rocznicy działalności firmy, która w tym roku świętuje 25-lecie istnienia. Z tej okazji dealer zafundował swoim gościom wyjątkowy prezent – prezentację F 015 Luxury in Motion – concept car niemieckiego koncernu – po raz pierwszy w Polsce.
Grupa Wróbel przeniosła się do nowego obiektu pod koniec ubiegłego roku, ale dopiero teraz zaprosiła swoich gości na oficjalne otwarcie salonu. Przedsięwzięcie wymagało nie lada wysiłku, bowiem dealer postanowił uczcić swoją inwestycję wraz z 1200 gośćmi.
A świętować było co, gdyż firma obchodzi w tym roku 25-lecie istnienia. Z małego, rodzinnego warsztatu samochodowego na wrocławskich Maślicach, przeniosła się do największego salonu Mercedes-Benz w Europie Centralnej. Podczas oficjalnej części spotkania, wielokrotnie wspominano postać śp. Mirosława Wróbla, założyciela firmy, podkreślając, jak ważne w codziennym życiu spółki są wartości, które były mu bliskie. Mówili o tym m. in. jego synowie i właściciele firmy: Wojciech i Tomasz.
– Mirosław Wróbel wspierał sport, kulturę i sztukę, a na pierwszym miejscu zawsze stawiał człowieka – wspominał Wojciech Wróbel. Tak jest do dziś, mimo iż firma posiada w tej chwili kilkanaście oddziałów i zatrudnia blisko 600 osób. Z kolei drugi z braci podkreślił, że w Grupie Wróbel nadal panują rodzinne relacje i tym właśnie wyróżnia się na tle tradycyjnych korporacji.
Piątkowe spotkanie poprowadził Michał Żebrowski – jeden z ambasadorów Grupy Wróbel. Wspominając odbiór swojego pierwszego samochodu we wcześniejszej siedzibie dealera, porównał to do motoryzacyjnego lotu w kosmos, po czym zaprosił na scenę ojca tego sukcesu.
– Szanowni Państwo, chyba po raz pierwszy mamy okazję spotkać się w takim gronie. Jestem szczęśliwy, że zaszczyciliście nas swoją obecnością i razem z nami chcecie świętować. Świętować ten obiekt, który napawa nas dumą i 25-lecie, które tworzy solidny fundament. Na takim fundamencie spokojnie możemy budować dzisiejszy sukces i optymistycznie patrzeć w przyszłość. To miejsce, ten salon jest wyrazem naszej gotowości na przyszłość, którą kreujemy razem z koncernem. Drodzy Państwo, jeszcze raz witam Was serdecznie w największym salonie Mercedes-Benz w Europie Centralnej – takimi słowami Michał Łuczak, właściciel i Prezes Zarządy Grupy Wróbel, powitał gości.
Swojego zadowolenia nie krył również Marc Boderke – Prezes Zarządu Mercedes-Benz Polska i Dyrektor Zarządzający Mercedes-Benz Cars dla regionu Europa Centralna. – Jestem dumny, że mogę otwierać ten salon i być jego częścią – skomentował w swoim wystąpieniu.
Grupa Wróbel zaprezentowała swoim gościom specjalny mapping, prezentujący historię firmy, zakończony niezwykłym laserowym show. To jednak nie wszystkie atrakcje jakie tego wieczoru przygotował dealer. Niekwestionowaną gwiazdą był z pewnością Mercedes F 015 Luxury in Motion – concept car, zwiastun motoryzacyjnej przyszłości, po raz pierwszy zaprezentowany w Polsce.
– Mam taki zwyczaj, że do przyjaciół nie przychodzę z pustymi rękami – powiedział Paweł Miszkowski, Dyrektor Produktu i Marketingu Mercedes-Benz dla Regionu Europy Centralnej. Po tych słowach nastąpiła odsłona prototypu. Samochód mówi i jeździ bez udziału kierownicy, a napędzają go dwa elektryczne silniki o łącznej mocy 270 KM. Całkowity zasięg elektryczno-hybrydowego układu napędowego wynosi 1100 km, z czego na samych akumulatorach można pokonać ok. 200 km. Z takim wyposażeniem F 015 Luxury in Motion ma zasięg porównywalny do samochodu z silnikiem diesla, jednak o całkowicie elektrycznym napędzie, który nie powoduje lokalnej emisji. Istotą tego eksperymentalnego pojazdu jest stała wymiana informacji między pojazdem, pasażerami a światem zewnętrznym.
Dlatego pasażerów otacza sześć wyświetlaczy, zintegrowanych harmonijnie z deską rozdzielczą oraz zamontowanych z boku i tyłu kabiny. Pasażerowie mogą przy pomocy gestów intuicyjne komunikować się z pojazdem, uzupełniając je również wskazówkami głosowymi. Centralnym punktem wnętrza auta jest system siedzeń, obejmujący cztery obrotowe fotele, które można ustawić naprzeciwko siebie. W zamyśle twórców ma być nie tylko środkiem transportu, ale mobilną przestrzenią do życia. Wnętrze o charakterze salonu ukazuje luksus charakterystyczny dla marki Mercedes, z kolei futurystyczny kształt pojazdu czyni go pionierem motoryzacyjnej rewolucji.
F 015 przykuwał uwagę zgromadzonych, ale goście mieli też możliwość podziwiać inne modele z trójramienną gwiazdą. Część serwisowa obiektu zamieniła się tego dnia w galerię samochodów, prezentując pojazdy ze wszystkich szpart, od osobowych przez dostawcze aż po ciężarowe. Była też nie lada gratka dla miłośników jednośladów – MV Agusta Dragster RR w wersji Lewis Hamilton. Dla tych, którym nie do końca odpowiadał główny nurt muzyczny imprezy, organizator zaproponował silent party w trzech różnych klimatach muzycznych. Jednym słowem salon zamienił się tej nocy w największy klub muzyczny we Wrocławiu.
Podczas eventu przygotowano też strefę tylko dla kobiet – She’s Mercedes, z planem zdjęciowym, greenboxem i kącikiem wizażu. Tradycyjny catering wzbogaciły stacje typu live cooking, serwujące m.in. dania kuchni włoskiej i azjatyckiej. W tak przyjemnych okolicznościach goście dealera bawili się do późnych godzin nocnych.
Jak zapowiadał już wcześniej Michał Łuczak, nowy salon zaoferuje klientom coś więcej, niż tylko doskonały produkt i najwyższej jakości obsługę. Będą tam organizowane koncerty, pokazy filmowe, ale też uroczyste przyjęcia i gale.
Otwarcie salonu dało początek takim wydarzeniom, a w środę 18 kwietnia, na Granicznej odbyło się Spotkanie Właścicieli i Prezesów Firm Dealerskich Mercedes-Benz z całej Polski.
Kontakt dla mediów:
Magdalena Grzanka, tel. +48 692 444 018
[email protected]