Najważniejsze fakty w skrócie:
#CreatingIconicLuxury (z ang. tworzenie ikonicznego luksusu):
historia marki Mercedes-Benz stanowi cenne źródło inspiracji na przyszłość. Od trójramiennej gwiazdy po unoszone drzwi na kształt skrzydeł oraz design typu cab-forward (z kabiną przesuniętą do przodu) – na przestrzeni kolejnych dziesięcioleci zespoły projektowe Mercedesa stworzyły, a później ugruntowały wiele kultowych motywów. Są one jednoznacznie kojarzone z marką, kształtując jej legendę i wzbudzając pożądanie. Zespół designerów będzie nadal rozwijał kultowy styl Mercedes-Benz, aby jeszcze bardziej wzmocnić to dziedzictwo – i przenieść je w przyszłość.
#PinnacleOfExclusivity (z ang. szczyt ekskluzywności):
wyjątkowe opcje personalizacji, unikaty zrodzone w ramach partnerstw z innymi markami, limitowane edycje kolekcjonerskie i specjalne, pionierskie samochody pokazowe oraz pojazdy badawcze i koncepcyjne – to wszystko stanowi ucieleśnienie ekskluzywności Mercedes-Benz.
#IDCCarlsbad (z ang. Międzynarodowe Centrum Designu Carlsbad):
centra designu Mercedes-Benz zapewniają ważny impuls do nieustannego rozwoju filozofii projektowania zmysłowej wyrazistości oraz wyznaczania trendów. W Międzynarodowym Centrum Designu Carlsbad zespół projektowy Mercedes-Benz tworzy nadwozia aut pokazowych, prototypy oraz koncepcje mobilności na przyszłość – i nie tylko. Wychwytuje przy tym trendy stylistyczne, a następnie je analizuje i kreatywnie wdraża. Kalifornijski styl życia wpływa na to miejsce w takim samym stopniu jak bliskość centrum badawczo-rozwojowego Mercedes-Benz w Ameryce Północnej – Mercedes-Benz Research & Development North America. W Carlsbad rozwija się szczególna forma kreatywności, która wpływa na design Mercedes-Benz i otwiera przed marką nowe perspektywy.
#VisionOneEleven (z ang. Wizja 111):
Mercedes-Benz Vision One-Eleven to koncepcyjny samochód sportowy, który progresywnie reinterpretuje ikonę marki z lat 70. – model C 111. Podobnie jak jego historyczny poprzednik łączy oszałamiający design z innowacyjną techniką napędu. Vision One-Eleven wykorzystuje silniki oparte na strumieniu osiowym firmy YASA, które są niezwykle lekkie, a przy tym legitymują się niezrównaną gęstością mocy, znacznie przewyższającą porównywalne silniki oparte na strumieniu promieniowym.
#ExclusiveCollection (z ang. ekskluzywna kolekcja):
premierze konceptu Mercedes-Benz Vision One-Eleven towarzyszy wprowadzenie kolekcji Mercedes-Benz „LIMITED EDITION 1 OF 111”. Po raz pierwszy kultowy design debiutuje wraz z lifestyle’ową kolekcją, składająca się z pięciu ekskluzywnych elementów. Poszczególne akcesoria nawiązują nie tylko do zjawiskowego odcienia konceptu, ale i do jego charakterystycznych motywów stylistycznych.
#AugmentedReality (z ang. rozszerzona rzeczywistość):
wykorzystując rozszerzoną rzeczywistość (AR), podczas premiery Mercedes-Benz Vision One-Eleven zespół projektantów Mercedesa stworzył wizjonerskie doświadczenie użytkownika i zintegrował je z wirtualnym testowym modelem wnętrza konceptu. Fizyczna kabina płynnie łączy się z cyfrowym środowiskiem, dzięki czemu praktycznie cały samochód staje się interfejsem użytkownika.
#MANUFAKTUR:
w ramach programu indywidualizacji MANUFAKTUR Mercedes-Benz oferuje coraz większą gamę ekskluzywnych opcji designu – a każdą z nich cechuje najwyższy poziom rzemiosła. W rezultacie Mercedesa można precyzyjnie dopasować do własnego gustu, począwszy od wyboru niestandardowych kolorów aż po wyrafinowane wykończenie wnętrza. Vision MANUFAKTUR zapewnia wgląd w hiperekskluzywne możliwości designu, jakie program personalizacji MANUFAKTUR może zapewnić w przyszłości.
#MercedesMaybachNightSeries:
za sprawą Night Series marka Mercedes-Maybach otwiera kolejny rozdział w misji polegającej na rozwijaniu swojego wyselekcjonowanego portfolio. Najbardziej progresywny pakiet stylistyczny w przesiąkniętej tradycją historii Maybacha wynosi jego design na nowy poziom. Wizualnie nieoczekiwana, wykwintna seria wymyka się konwencjom i zwraca się ku nowym grupom docelowym.
#NFT:
cyfrowe przedmioty kolekcjonerskie w postaci NFT (Non-Fungible Token, z ang. niewymienialny token) pozwalają Mercedes-Benz wspierać nowe, strategiczne wymiary cyfrowego rozwoju marki i działalności biznesowej. Poprzez NFT Mercedes-Benz nawiązuje kontakt z nowymi odbiorcami. Aby stworzyć cyfrową sztukę opartą na technologii blockchain, marka z gwiazdą łączy siły z artystą Harmem van den Dorpelem. W najnowszej Klasie E po raz pierwszy przetestowana zostanie nowa samochodowa aplikacja, która umożliwia doświadczanie cyfrowych dzieł sztuki w pojeździe.
Serdeczności
Tomasz Mucha
e-mail: [email protected]