De Dion-Bouton to francuski producent wysokiej jakości samochodów, wagonów i silników z przełomu XIX i XX wieku, założony w 1883 roku przez Julesa Alberta de Dion, Georgesa Boutona i Charlesa-Armanda Trépardoux. Na przełomie XIX i XX wieku samochód był nadal tak rzadki na ziemiach czeskich, że większość ludzi tylko o nim słyszała lub czytała.

Producent: De Dion, Bouton et Cie, Puteaux, Francja
Pojemność silnika: 699 ccm
Wydajność: 6 bhp / KM
Maksymalna prędkość: 45 km/h

Czasy szybko się zmieniły, liczba samochodów wzrosła, a pierwsze samochody produkowane w dużych seriach zaczęły pojawiać się na drogach. Najbardziej rozpowszechnione z nich to małe samochody De Dion-Bouton z fabryki w Puteaux pod Paryżem. W latach 1899–1902 wyprodukowano około trzech tysięcy z nich, a ich konstrukcja wpłynęła na wielu innych producentów. Część z nich sprowadzono również na ziemie czeskie.

At the turn of the 19th and 20th centuries, the automobile was still such a rarity in the Czech Lands that most people had only heard of or read about its existence. Times rapidly changed, however, the number of cars increased, and the first cars made in large series began to appear on the roads. The most widespread of these included small De Dion-Bouton cars from the factory in Puteaux near Paris. Between 1899 and 1902 about three thousand of them were produced and their design influenced a number of other producers. Some of them were also imported into the Czech Lands. The car on display was bought by Gustav Jäger, the owner of a textile factory in Krásný Buk in North Bohemia, whose surname became synonymous in the country over long decades with warm underwear.
Passenger car with a water-cooled four-stroke single-cylinder engine placed cross-wise in front of the rear axle and with rear-wheel drive.



Źródło:

Národní technické muzeum
Kostelní 42, 170 78 Praha 7
www.ntm.cz

https://fr.wikipedia.org/wiki/De_Dion-Bouton