• Kompleksowa cyfrowa prezentacja historii mobilności i motoryzacyjnej kultury

160 pojazdów i łącznie 1500 eksponatów w budynku, który cieszy się wielkim architektonicznym uznaniem: Muzeum Mercedes-Benz przyciąga tłumy odwiedzających – co roku to ponad 800 000 gości z całego świata. Cyfrowe formaty sprawiają, że teraz można je zwiedzać także z daleka.

Zwiedzanie na stronie internetowej
Zwiedzanie muzealnej wystawy o powierzchni 16 500 metrów kwadratowych oznacza nawet 5-kilometrowy spacer. Aby „zorganizować” własną wycieczkę, dostosowaną do indywidualnych życzeń, wystarczy kilka kliknięć na stronie internetowej Muzeum. Znajdują się tam 360-stopniowe zdjęcia wszystkich siedmiu sal Legend oraz pięciu Collection wraz ze stacjonującymi tam pojazdami (http://mb4.me/Rundgang).

Każda wizyta w Muzeum jest wyjątkowym doświadczeniem. Na tej perspektywie skupia się internetowa seria, która dokumentuje zwiedzanie w towarzystwie różnych bohaterów. Należą do nich Jutta Benz – prawnuczka wynalazcy samochodu Carla Benza i jego żony Berthy (http://mb4.me/JuttaBenz) – oraz Bernd Mayländer, który od 20 lat jeździ samochodem bezpieczeństwa w Formule 1 (http://mb4.me/BerndMaylaender2). Serię kontynuują dr Ulrike Groos, dyrektor Kunstmuseum Stuttgart (Muzeum Sztuki w Stuttgarcie), Gorden Wagener, szef designu Daimler AG i Benedikt Weiler, kustosz Muzeum Mercedes-Benz.

Interaktywne wycieczki na Instagramie
Przewodnicy Muzeum Mercedes-Benz mają do opowiedzenia niezliczone historie na temat jego eksponatów i architektury. Swoim entuzjazmem i zaskakującymi faktami dzielą się z gośćmi podczas wycieczek – zarówno na miejscu, jak i na Instagramie. W popularnym serwisie zdjęciowym można obejrzeć i wysłuchać opowieści o najważniejszych aspektach wystawy stałej (http://mb4.me/MuseumTour), a także o specjalnej ekspozycji na 40-lecie Klasy G, z fascynującymi ciekawostkami na temat tego legendarnego modelu (http://mb4.me/40Jahre_G_Klasse). W planach są kolejne interaktywne wycieczki na muzealnym kanale Instagram @mercedesbenzmuseum.

Zwiedzanie na YouTubie
Podczas swojej wycieczki po muzeum – w 180-stopniowym formacie wirtualnej rzeczywistości – YouTuber Shmee150 zdradza pięć mało znanych faktów na temat Mercedes-Benz i poprzednich marek: http://mb4.me/Top5. Widzowie mogą „rozejrzeć się” po muzeum za pomocą wskaźnika myszy lub poruszając smartfonem.

Dla tych, którzy na zwiedzanie chcą poświęcić więcej czasu, dostępna jest kompleksowa wycieczka prezentująca Muzeum Mercedes-Benz nocą. Film powstał podczas wydarzenia „Noc w muzeum” z udziałem blogerów i influencerów, którym pozwolono pozostać w muzeum na noc (http://mb4.me/Nachts_im_Museum).

Mercedes-Benz Classic w najróżniejszych odsłonach
Na stronie https://www.mercedes-benz.com/en/classic/ oddział Mercedes-Benz Classic udostępnia szeroką gamę cyfrowych formatów – a wśród nich ALL TIME STARS, archiwa i kolekcja, Classic Center i oficjalne kluby marki.

Przewodnik i quiz
Cyfrowe kanały oferują dodatkowe atrakcje związane z klasycznymi modelami z gwiazdą. W quizie pt. „Który klasyk pasuje do Ciebie”, dostępnym pod adresem http://mb4.me/Quiz, użytkownicy mogą dowiedzieć się, który samochód z około 135-letniej historii marki odpowiada ich osobowości.
A przykładowe typy można znaleźć także w przewodniku pt. „Który klasyk dla kogo” (http://mb4.me/Ratgeber).

Praktyczne wskazówki na temat przygotowania klasycznego samochodu do nowego sezonu po zimowej przerwie można znaleźć tutaj: http://mb4.me/AuswinternTipps.

Cyfrowe lektury
Aplikacja Mercedes-Benz Magazine na urządzenia mobilne oferuje użytkownikom bezpłatny dostęp do cyfrowej wersji magazynu Mercedes-Benz i wszystkich innych magazynów marki.
Jest dostępna na Androida (http://mb4.me/MercedesMagazin_android) oraz na iOS (http://mb4.me/MercedesMagazin_iOS).

Akcesoria, ubrania, modele samochodów i nie tylko: internetowy sklep Mercedes-Benz Classic
Szukasz breloczka do swojego Mercedesa? A może eleganckiej torby podróżnej? Modelu samochodu albo specjalistycznej literatury? To i wiele więcej znajdziesz w internetowym sklepie Mercedes-Benz Classic, pod adresem https://www.mercedes-benz-classic-store.com/. Zakupy bez wychodzenia z domu – oto kolejny sposób na poznanie świata Mercedes-Benz.

Kontakt:
Tomasz Mucha
e-mail: tomasz.mucha@daimler.com