…… czyli sobota z włoską motoryzacją.


Inicjatywa ForzaItalia.pl już po raz czwarty zorganizowała zlot miłników włoskich pojazdów, który odbył się 13 września 2014r. W tym roku impreza powróciła w okolice Warszawy w piknikowym stylu. Pałac w Rozalinie zaprojektowany przez polskiego architekta pochodzenia włoskiego Henryka Marconiego i program zlotu idealnie pasował na miano „Concorso d’Eleganza Pallazzo di Rozalin”, bo pod takim hasłem odbywała się tegoroczna ForzaItalia.
Forza Italia 2014 (1) Forza Italia 2014 (2)

Na uczestników zlotu czekał rajd turystyczny, konkursy wiedzy i wykłady: 40 lat Alfa Romeo Giulietta i historia The Concorso d’Eleganza Villa d’Este przybliżający nazwę tegorocznej imprezy. Przed pałacem czekały też inne włoskie atrakcje – tradycyjnie wyrabiane makarony, doskonała włoska kawa i pokaz fotografii.
Forza Italia 2014 (3) Forza Italia 2014 (5) Forza Italia 2014 (4)

Ale najważniejsze były samochody. Ponad sto pięknych klasyków, a w tym perełki zabytkowej motoryzacji takie jak: Fulvia Sport Zagato, Alfa Romeo Giulia Spider z 1964, trochę bardziej young – Alfa Romeo 164 Q4 i Maserati 222  a także motory i skutery.

Tradycyjnie dużo entuzjazmu budziły najnowsze i najmocniejsze modele Ducati, Maserati GranCabrio, Lamborghini Gallardo i Alfa Romeo 4C.
Forza Italia 2014 (6) Forza Italia 2014 (7) Forza Italia 2014 (9) Forza Italia 2014 (11)

Wieczorem odbyła się impreza urodzinowa magazynu La Rivista, która porwała uczestników włoskim tańcem ludowym z Neapolu – Tarantelą i rozdanie nagród.

Nagrodzeni:
Pojazd zlotu: Alfa Romeo Giulia Spider
Pojazd zlotu wyróżnienia: Lancia Fulvia Zagato, Lambretta
Pojazd zlotu publiczności: Lancia Fulvia Zagato
Klub zlotu – Alfaholicy.org
Forza Italia 2014 (8) Forza Italia 2014 (12) Forza Italia 2014 (13) Forza Italia 2014 (14)