Francuska bogini.
W cenę auta wkalkulowane jest wszystko to, co tworzy legendę marki. Dla indywidualistów z zapotrzebowaniem na komfort.

Foto: Kamil Krzysztof Krzemiński

Citroen DS
Silnik: 4 cylindry, 1911 cm3
Moc: 55 kW (75KM)
Prędkość maksymalna: 150 km/h
Spalanie: 10 l/100km

Silnik: 2175 cm3, 4 cylindry
Moc: 81 kW (109 KM) przy 5500 obr.
Przyśpiesznie 0-96 km/h: 14,8 s
Prędkość maksymalna: 171 km/h

Jazda tym autem jest jak masaż relaksacyjny. Samochód produkowano w latach: 1955-1975. Po raz pierwszy zastosowano nowe opony, Micheliny X, ze stalowym opasaniem. Pojemne wnętrze, hydrauliczny system hamulcowy, poduszki zawieszenia pneumatycznego napełniane azotem (mogły podwyższyć auto o 30 cm), uporządkowana i czytelna deska rozdzielcza, to tylko nieliczne zalety tego samochodu. W 1968r. zastosowano podwójne reflektory. Wewnętrzna para obracała się wraz z kierownicą doświetlając zakręty.
Produkowano również wersje kombi (Safari), kabriolet oraz sedan (Pallas).

Foto: Kamil Krzysztof Krzemiński