BMW R75 to najsłynniejszy motocykl wojskowy z Monachium. W 1937 roku niemieckie dowództwo złożyło zamówienie na opracowanie konstrukcji motocykla wojskowego o zwiększonych możliwościach jazdy w terenie: z napędzanym kołem wózka bocznego, prześwitem 150 mm i możliwością montażu łańcuchów śniegowych.

Charakterystyka BMW R75

Prędkość maksymalna motocykla miała wynosić 90 km/h a stała prędkość marszowa miała odpowiadać szybkości poruszania się piechoty i wynosić 3 km/h. Pojazd wyposażono w jarzmo do mocowania karabinu maszynowego MG-34. Mógł przewozić 3 żołnierzy z wyposażeniem. Produkcję rozpoczęto na początku 1941 roku i kontynuowano jeszcze przez pewien czas po zakończeniu wojny. Motocykle BMW R75 były użytkowane przez wszystkie rodzaje wojsk armii niemieckiej na wszystkich frontach. Rama składała się z wymiennych elementów spawanych z rur stalowych. Zawieszenie tylne było sztywne, przednie-teleskopowe z amortyzacją olejową. Motocykl wyposażono w skrzynię biegów posiadającą 4 biegi szosowe, 3 terenowe i bieg wsteczny.

The BMW R75 is the most famous military motorcycle ever produced in Munich. In 1937 the german army contracted a new motorcycle with improved off-road performance. The list of requierments included a side-car with a driven wheel, 150 mm ground clearance and a possibility of easy montage of snow chains on the wheels. The top speed of the motorcycle was intended to be 90 kp/h and the constant marching-speed 3 kp/h, to match the speed of the moving troops. The vehicle could carry 3 soldiers with full equipment and a MG-34 machine gun. Production started in 1941 and was continued for some time even after the end of the second world war. The BMW R75 was used by all types of troops in the german army on all WW2 fronts. The frame was built with repleceable steel pipes. The rear suspension was rigid and the front suspension was telescopic with oil damping. The transmission system included 4 road gears, 3 off-road gears and a reverse gear.

Dane techniczne BMW R75:

  • Silnik: BMW M 56 Baumuster 275
  • Zasięg: 360 km
  • Masa własna: 400 kg
  • Lata produkcji: 1941-1946
  • Liczba wyprodukowanych egzemplarzy: 16 925

 

Wyremontowałeś motocykl? Napisz do nas

Zapraszamy Państwa, aby na bieżąco dzielić się z nami swoją wiedzą i informacjami nt. remontu / renowacji swojego motocykla / samochodu. Napiszcie, jak wyremontowaliście swój motocykl. Można posłużyć się przykładowymi pytaniami: https://klassikauto.pl/warto-wyslac-zgloszenie-w-tym-konkursie-jak-wyremontowales-swoj-stary-samochod/.

Laur KlassikAuto

Przy okazji – zbieramy informacje, aby w przyszłci oznaczyć na mapie Polski miejsca, gdzie znaleźć można dobre warsztaty samochodowe dla klasyków. Najlepsi będą mogli ubiegać się o „Laur KlassikAuto.pl„. Będzie to też okazja do zaprezentowania się szerszemu gronu potencjalnych klientów.

Źródła:
Galeria Motoryzacji w Podzamczu, Ul. Zuzanka 7B, 42-440 Podzamcze
https://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_R_75