BMW E30 został wprowadzony na rynek w 1982 roku, początkowo był oferowany tylko w dwudrzwiowej wersji, a wersja czterodrzwiowa pojawiła się później. BMW nie planowało od razu oferować kabrioletu, chociaż widziano, że istnieje duże zapotrzebowanie na tę wersję.


Dane samochodu ze zdjęć: 
Rok produkcji: 1987
Pierwsza rejestracja: 07/89
Pojemność silnika: 1754 cm3
Moc: 102 KM

We współpracy z firmą „Karosserie Baur” zaoferowali przebudowę dachu, jako dodatkową opcję, dzięki której usunięto główną powierzchnię dachu i tylną szybę i zastąpiono te elementy składanym, płóciennym dachem. Był to projekt, który odniósł sukces w modelu E21, gdzie był znany jako „Top Cabriolet” lub TC. Baur E30 jest znany jako TC2.

Pomimo oficjalnego wprowadzenia kabrioletu E30 w 1987 roku, długa historia współpracy BMW z Baurem oznaczała, że konwersja TC2 była nadal dostępna jako opcja dla modeli „Limuzyna” dla całej produkcji, kończąc w 1991 roku.

Całkowita produkcja Baura wyniosła 10 865 sztuk w Europie (1806 wyeksportowano do Wielkiej Brytanii) i 3 561 w Republice Południowej Afryki.

316: 1362 szt.
316 I: 1805 szt.

Koszt konwersji Baura był bardzo wysoki (3 795 GBP w cenach z 1997 r.)

Źródło: Motoclassic Wrocław 2019