Motorower cieszący się dużą popularnością także dzisiaj. Zmodernizowany silnik okazał się ekonomiczny, łatwy w naprawie i prawie bezobsługowy. Simson wjeżdżał wszędzie i zadziwiał swoimi właściwościami terenowymi.
Wiele egzemplarzy nadal jeździ i są one w dobrym stanie technicznym, co potwierdziło w praktyce ich odporność na zużycie. Teraz jest pojazdem rekreacyjnym, a kiedyś jeżdżono nim do pracy. Często był wykorzystywany przez listonoszy. A i dziś dorównuje wielu współczesnym motorowerom.
Silnik posiadał moc od 2,45 KM do 3,7 KM w zależności od wersji.
Oprócz wersji podstawowej opracowano kilka ciekawych modyfikacji, miedzy innymi: enduro, off-road, comfort. Wersja terenowa miała wzmocnioną ramę, kierownicę o wyższym profilu i poprowadzony górą wydech.
This model is still well-recognized one. The modernized engine proved to be economical, easy to repair and almost maintenance-free. The vehicle could get everywhere, its off-road capabilities were amazing. Many of these bikes are still running and in good condition, which proves their unsual wear resistance in practice. Now it is a recreational vehicle, once it was often used to commute to work. It was also popular choice for postmen. Even today it chases away most modern mopeds. In addition to the basic version, several interesting variants were developed, including: enduro, off-road, comfort. The off-road version had a reinforced frame, a high-profile steering wheel and an exhaust raised to the top.
Źródło: Galeria Motoryzacji w Podzamczu, Ul. Zuzanka 7B, 42-440 Podzamcze