Samochody naszych Czytelników :)
Tym razem Renault Clio 1,8 16V z roku 1990. Silnik o mocy 140KM.
Auto zbudowane na podstawie homologacji Renault Sport Nr A5433(dla Clio 1,8 16V, Clio Williams, Clio Max-i). Budowa auta ukończona została w 2009 roku. Startowało w kilku imprezach amatorskich i w 2010 roku w RallyLandzie. Po zakończeniu sezonu stoi w garażu.
W opinii Waldemara Doskocza (były kierowca Renault Elf Polska) i Jakuba Gerbera (były pilot Roberta Kubicy) określone jako „preofeska”. Clio zbudowane z wielką starannością i dokładnością. Do polakierowania auta użyto lakierów Mercedes Benz, podwozie białe, podzespoły czerwone, środek auta srebrny, karoseria czarny grafit i złoty metalik.
Wszystkie wzmocnienia i obspawanie wykonano zgodnie z homologacją. Mocno rozbudowana klatka bezpieczeństwa (Auto Pro Tuning) z certyfikatem, krzyże w drzwiach i z tyłu, zastrzały do kielichów, mocna rozpórka, mocowania foteli. Przewody paliwowe i hamulcowe poprowadzono w wnętrzu kabiny.
Silnik fabryczny 142 KM, filtr powietrza Carbon Viper, nowa chłodnica. Skrzynia biegów ze wzmocnieniem przeciw wypinaniu się półosi. Lekkie koło zamachowe. Sprzęgło sportowe nowe, zawieszenie Bilstein, sprężyny H&R, tarcze hamulcowe Brembo, tył fabryczne, zaciski fabryczne, klocki Ferrodo. Przewody hamulcowe sportowe. Płyta pod silnikiem aluniniowa, podstopnice aluminiowe, fotele Bimarco Futura i Ekspert, pasy 4 punktowe Sabelt, kierownica Sabelt, kokpit flok, elektrownia na maskę dopasowana do Clio. I wiele innych modyfikacji.
Auto bezwypadkowe w idealnym stanie, miało posłużyć w późniejszym czasie jako baza pod Clio Max-i ale życie napisało inny scenariusz.
Link z budowy auta: https://www.youtube.com/watch?v=Gv1UhOeWsg4
Pozdrawiam serdecznie Społeczność KlassikAuto.pl
Mirosław Grudziel z Koszalina