Bardzo jestem wdzięczny za zainteresowanie moim samochodem. Zgłaszając auto do konkursu Klasyk Kwietnia 2015 napisałem bardzo lakonicznie o jego historii.
Teraz mogę dodać, że samochód po zakupie oczywiście został rozebrany do ostatniej śrubki. Prace restauracyjne trwały 10 lat, ponieważ wykonywane były tylko w chwilach wolnych od obowiązków zawodowych, czy też domowych. Prace specjalistyczne powierzałem odpowiednim zakładom (np. galwanizacja) a inne wykonywałem samodzielnie.
„Aero” jest marką czechosłowacką. Pod tą nazwą najpierw produkowano samoloty a dopiero od 1934 roku samochody. Mój egzemplarz jest jednym z sześciuset sztuk wyprodukowanych przez wszystkie lata działalności firmy(1934-1947), ale tylko w tej wersji karoseryjnej, czyli kabriolimuzyny.
Teraz może nieco danych technicznych.
- silnik dwusuwowy o pojemności 998 cm3, chłodzony cieczą
- średnica cylindra 85 mm
- skok tłoka 88 mm
- stopień sprężania 5,2 :1
- moc30 HP/22 kW/3200 obr./min
- gaźnik SOLEX 30 UAHD
- chłodzenie termosyfonowe
- sprzęgło pojedyncza tarcza sucha
- napęd na przód
- skrzynia 3 biegowa + R
- instalacja 6V
- hamulce przód-tył bębnowe
- długość 4220 mm
- zużycie paliwa 9-11 l/100 km
Pozdrawiam serdecznie całą społeczność KlassikAuto
Sławek Prygiel
Zostaw komentarz