Luksusowy kredens na kołach. Zapraszamy do lektury. :)
Pod koniec lat dwudziestych ubiegłego wieku samochody miały już ugruntowaną pozycję wśród elit społecznych. Produkowano auta wyścigowe, które zaspokajały sportowe ambicje możnych świata z jednej strony i efektowne limuzyny, których stylistyczne detale wzbudzały zachwyt, jednocześnie zapewniając maksimum komfortu podróżującym. Auta tego typu stawały się coraz droższe i większe.
We Francji najbardziej reprezentatywnym autem tego typu jest Landaulet Peugeot 184 okraszony przydomkiem „Art Deco„. Produkowany był zaledwie przez 2 lata obejmując 1928 – 1929 rok, kiedy to został wycofany z produkcji.
Landaulet 184 nie cieszył się zbyt wielką popularnością. Być może przyczyną była wygórowana cena i niedostosowanie oferty do zapotrzebowania rynku. Nie ulega wątpliwości, że producent wyciągnął wnioski z tego doświadczenia i typ 184 to ostatni wyprodukowany luksusowy samochód Peugeot’a w tej klasie.
Całkowita długość tego sześciosobowego samochodu wynosi 5200 mm. Napędzany jest przez sześciocylindrowy silnik o pojemności 3760 cm3 i mocy 80 KM, osiągając prędkość maksymalną wynoszącą 115km/h. Silnik umieszczony jest z przodu, napędza tylną oś.
Pasażerowie byli oddzieleni od kierowcy zgodnie z panującymi wtedy standardami. Wnętrze wraz z częścią konstrukcji nadwozia zostało przygotowane i dostosowane do zamówienia klientów przez słynna pracownię Labourdette. Uwagę zwracają obfite kanapy, obicie kabiny materiałem i drewniane wykończenia, tym samym bardziej przypominając gabinet albo salon z początku XX wieku a nie wnętrze samochodu.
Prezentowany egzemplarz znajduje się w muzeum Peugeota w Sochaux. Auto zostało gruntownie odrestaurowane i jest ozdobą kolekcji. Ciekawostką jest to, że egzemplarz ten został wypożyczony do filmu Woody’ego Allena „O północy w Paryżu” (2011 rok), gdzie za pomocą tego samochodu główny bohater przenosi się w czasie, do Paryża lat dwudziestych ubiegłego wieku.