Firma BMW w latach 1971 – 1975 produkowała zgrabne trzybryłowe auta, które miały czterocylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 1766 ccm. Ponieważ było to nadwozie dwudrzwiowe, to w oznaczeniu modelu była liczba 1802. Jak się łatwo domyślić pierwsza część oznaczała pojemność, a ostatnia cyfra liczbę drzwi.


Ciekawe, że jest tam też cyfra zero, która pewnie drażniła pewną francuską firmę. Ale nie było zmiany oznaczenia. Być może sytuacje ratuje czterocyfrowy kod modelu.
BMW_05

Wracając do auta, to projektantom udało się stworzyć nieduży i bardzo funkcjonalny pojazd, zresztą była to cała rodzina o symbolu E10.
BMW_15

Ponieważ jeszcze nie zapanowała moda na czarne plastiki, w aucie jest sporo chromów, które dodają mu elegancji. Środek jest dość nudny, bez żadnych wodotrysków, ale wykonano go z dobrych materiałów.
BMW_16
Deska jest czytelna i funkcjonalna, a trójramienna kierownica jest wyłącznie praktyczna. W środku wygodnie mogą podróżować cztery osoby, jest pojemny bagażnik, a pod przednią maską jest silnik, który poprzez czterobiegową skrzynię napędza tylną oś. Czyli to jest męskie auto.
BMW_14

Puszczając gwałtowanie sprzęgło można wymusić poślizg tylnych kół i efektownie zarzucać tyłem. Być może ta cecha spowodowała, że samochody z biało-niebieską szachownicą są tak hołubione przez niektórych młodych ludzi o przerośniętych mięśniach, którzy robią czarny PR tej marce.
BMW_13

Tymczasem konstruktorzy z Monachium robili wszystko aby to było bardzo dobre auto klasy średniej. Np. z pojemności 1766 ccm potrafili wyciągnąć 90 koników mechanicznych i to przy 5250 obrotach na minutę. Moment 143 Nm pojawia się już przy 3000 obrotach na minutę. I to wszystko przy stopniu sprężania 8,6:1.
BMW_12

Auto potrafi jeździć z prędkością 165 km/godz. Setka pojawia się już po 13,2 sekundach. Mieszankę paliwowo-powietrzną wytwarza jednogardzielowy gaźnik Solex 38 PDSI. Auto zadowala się od 8 do 11 litrów benzyny na 100 kilometrów. Przy pojemności zbiornika 50 litrów trzeba dość często zaglądać na stacje benzynową.
BMW_10

Auto waży 970 kg co jest normalnym wynikiem dla tej klasy. O komfort z przodu dbają kolumny McPhersona współpracujące z wahaczami poprzecznymi, a z tyłu są wahacze ukośne i sprężyny śrubowe.
BMW_03
Stabilizatory można było dokupić jako opcja. Z przodu i z tyłu pracują amortyzatory teleskopowe.
BMW_09
Wracając do silnika, to aby obniżyć linię przedniej maski pochylono go o około 30 stopni w prawo. W układzie rozrządu zastosowano łańcuch.
BMW_08

Podparcie wału korbowego na pięciu łożyskach znakomicie wpływa na trwałość silnika. O hamowanie dbają tarcze z przodu i bębny z tyłu. Do tego pompa hamulcowa ma wspomaganie.
BMW_07
Przez cały okres produkcji z bramy fabryki wyjechało 83 351 sztuk tego modelu. Auto jest wdzięczne w odbudowie ponieważ jest duży wybór części, zarówno blacharskich, jak i mechanicznych. Ceny może już nie są takie wdzięczne, ale kto powiedział, że to ma być tanie auto.
BMW_06

Jeszcze wymiary: długość/szerokość/wysokość: 4,23/1,59/1,37 m
Rozstaw osi: 2,50 mm
BMW_02