Powojenny kryzys zastąpił boom w drugiej połowie lat dwudziestych, którego kulminacją był przełom lat 20. i 30. XX wieku, kiedy Czechosłowacja przeżywała swoje najlepsze lata międzywojenne. Wzrastał przemysł krajowy, a także standard życia, a samochód stał się nie tylko użytecznym środkiem transportu, ale także symbolem współczesności i osobistego sukcesu dla stale powiększającej się części populacji.

Producent: Akciová továrna automobilů J. Walter a spol., Praga-Jinonice (podwozie) i Karoserie Petera a syn, Vrchlabí (nadwozie), Czechosłowacja
Pojemność silnika: 2863 cm3
Wydajność: 60 KM
Maksymalna prędkość: 120 km/h

Produkty fabryki samochodów Walter w Pradze znane były wówczas z wyjątkowej jakości, w szczególności samochody osobowe z sześciocylindrowymi silnikami o pojemności od 2,8 do 3,2 litra były niewątpliwie jednymi z najlepszych samochodów krajowych w tym czasie. Fabryka Waltera produkowała samochody w latach 1913–1937. Kiedy produkowane przez nich silniki lotnicze odniosły sukces, firma zaprzestała produkcji samochodów.

The post-war crisis was superseded by a boom in the second half of the twenties, culminating the turn of the 1920s and 1930s, when Czechoslovakia experienced its best years between the World Wars. Domestic industry and also living standards were on the rise and the car became not only a useful means of transport but also a symbol of modern times and personal success for a constantly widening section of the population. The products of the Walter car plant in Prague enjoyed a reputation for exceptional quality at that time, in particular its passenger cars with 2.8 to 3.2 litre six-cylinder engines were undoubtedly among the best domestically produced cars at the time. The Walter factory produced cars from 1913 to 1937, when owing to the success of its aero engines it discontinued car production. The six-cylinder Walter Standard 6 on display had its body made to order from the renowned bodybuilder Petera from Vrchlabí.

Passenger car with a water-cooled four-stroke six-cylinder OHV engine placed length-wise behind the front axle and with rear-wheel drive.

Źródło:
Národní technické muzeum
Kostelní 42, 170 78 Praha 7
www.ntm.cz