Przedsiębiorstwo De Dion-Bouton zostało założone przez markiza Jules’a-Alberta de Dion – znanego pioniera motoryzacji, Georges’a Boutona oraz Charles’a Trépardoux. Na przełomie XIX i XX wieku należała do najbardziej znamienitych wytwórni automobilowych, wprowadzających wiele nowatorskich rozwiązań technicznych.
Producent: De Dion-Bouton, Sekwana, Francja
Pojemność: 240 cm3
Wydajność: 1,2 kW (1,75 KM)
Max. prędkość: 60 km/h
Waga: 94 kg
Pojazdy De Dion-Bouton oraz pojazdy wytwarzane na ich licencji można było spotkać na wszystkich kontynentach. Szczególnie lubiany był model typu vis-a-vis nazywany „Voiturette”. Budowano także motocykle i lokomotywy, a nawet prawdopodobnie pierwsze w historii sanie motorowe (w latach 1907-1908, dla francuskiej wyprawy polarnej J.-B. Charcota i dla brytyjskiego badacza Antarktydy Roberta F. Scotta).
The Hildebrand & Wolfmüller motorcycle was still not a means of transport that could be used in practice. This was until a French De Dion-Bouton tricycle worked well enough for real journeys to be made on it. Its principal merit was that it had a modern engine, which set an example for most other motorcycle producers.
Źródło:
Národní technické muzeum
Kostelní 42, 170 78 Praha 7
www.ntm.cz
https://pl.wikipedia.org/wiki/De_Dion-Bouton