Marek Kuc w kolejnej z książek przybliża historię polskiej motoryzacji. Tym razem prezentuje historię fabryki samochodowej w Lublinie i opisy pojazdów, które tam zostały wyprodukowane w latach 1951-2014.
Autor przedstawia opisy pojazdów seryjnych i prototypów. Czytelnik może poznać szczegóły ich powstania, dane techniczne, plany zakupów licencji, współpracę z innymi producentami nad konstrukcją pojazdów dostawczych.
Publikacja jest bogato ilustrowana, jak podkreśla Wydawca, jest tu „wiele archiwalnych, dotychczas niepublikowanych zdjęć”.
W spisie treści znajdziemy:
- Od autora
- Podziękowania
- Historia fabryki
- Produkowane pojazdy
- Lublin 51 (1951–1959)
- Furgon na podwoziu Lublina 51 (prototyp, 1954)
- Żuk (1958–1970)
- FSC A-08 (prototypy, 1958–1964)
- SKOT (1963–1971)
- FSC B-40 (prototypy, 1963–1965)
- FSC A-40 (prototyp, 1965)
- FSC A-30 do A-45 (prototypy, 1968–1973)
- Żuk F.A.T.A. (prototyp, 1969)
- Ramzes – licencyjny Żuk (1970–1990)
- Żuk (1970–1998)
- Żuk 30 (prototyp, 1974)
- Lublin (prototyp pierwszej serii)
- Bedford Eurovan – plany produkcji (1975–1976)
- Lublin 25/35 (prototypy, 1976–1992)
- Iveco Daily – plany produkcji (1979)
- Kiaz-Lublin 3502 (prototypy, 1985–1987)
- Lublin I (1993–1997)
- Peugeot 405 (1993–1995)
- Daewoo Nexia (1995–1997)
- Honker (od 1996)
- Avia A60/A75 (1996–1999)
- Lublin II (1997–1999)
- LDV 400 Convoy (1998–2000)
- Daewoo Korando (1998–2000)
- Daewoo Musso (1998–2001)
- LD-100 (prototyp, 1998–2001)
- Lublin 3 (1999–2005)
- Lublin 3Mi (2005–2011)
- Intrall-Praga – plany produkcji (2006)
- Lubo (prototypy, 2006–2007)
- Pasagon (2011–2014) / Honker cargo (od 2014)
- Następcy Żuka – niezrealizowane projekty
- Samochody z Lublina po latach
- Bibliografia
Książka dostępna na stronie internetowej Wydawnictwa WKŁ: https://www.wkl.com.pl/samochody-z-lublina,1,1,1456
Opracowano na podstawie książki oraz opisu na stronie Wydawcy WKŁ.