1 kwietnia 2023 roku odbył się „Rajd 1000 Liści” i to po pierwsze nie był Prima Aprilisowy żart, a po drugie – ociągająca się wiosna spowodowała, że nie było tysiąca młodych liści na drzewach i krzewach… Nazwa rajdu wzięła się z pierwszej, zeszłorocznej jesiennej edycji, kiedy to rzeczywiście tysiące liści spadało z drzew.

Jazda na regularność

Tego roku o godzinie 9:00 rozpoczynając jazdą na regularność (1,5 okrążenia po bieżni Stadionu na Krzemionkach w Krakowie z średnią prędkością 25,4 km/h) wystartowały 32 załogi. 23 w kategorii sportowej (jazda na regularność), a pozostałe w Gran Turismo. Większość załóg była z Krakowa i okolic, ale dwie załogi były z Poznania, jedna ze Słupska i z Warszawy. Pojazdy zabytkowe: od Triumpha TR3A z 1960 r., poprzez Porsche 911 z 1966 r., Tatrę 603-2 i Lancię Fluvię z 1972 r., Fiata X 1/9 z 1981 r., Toyotę Land Cruiser z 1982 r. po Jaguara XJ12 z 1995 r. i Fiata Uno 1,4 i.e.S z 1997 r.

Itiner

Miejsce startu Załoganci poznali 48 godzin przed startem, a itiner z trasą Rajdu – dostaliśmy na starcie. W organizacji Rajdu było wiele nietypowych pomysłów i rozwiązań, poczynając od opisowego przedstawienia pierwszych kilometrów trasy, którą należało pokonać, zamiast tradycyjnych oznaczeń strzałkowych oraz długości etapu i odcinka po mapę z zaznaczoną trasą z „wyciętymi” fragmentami, które uzupełnione były fragmentami zupełnie innych typów map: bardzo ciekawe i rozwijające podejście do tradycjonalistycznego opisu trasy oraz nawigacji rajdowej!

Trasa rajdu

Trasa Rajdu wyznaczona została na Pogórzu Wielickim, w Beskidzie Makowskim i Wyspowym oraz w dolinie Raby. Przejechaliśmy m.in. Mszanę Dolną, a zakończyliśmy Rajd w Pcimiu. Od lat 70-tych do 90-tych XX w. na tych drogach wyznaczano OeSy Rajdu Krakowskiego i Rajdu Polski. Grupa sportowa pokonała trasę długości około 250 km, GT przejechali około 230 km. Zadania specjalne wykonywaliśmy m.in. na zazwyczaj zamkniętych dla automobilistów obiektach, tj. jazda regularna w ww. Centrum Sportu Parkowa w Krakowie; slalom i próba prędkości u podnóża Zapory Wodnej Dobczyce; slalom pomiędzy pachołkami na obiekcie Pcimianki.

Przejazd obejmował też wyciąg narciarski, bike park w Kasinie, Górę Zakochanych w Moryniu, Przełęcz Rydza Śmigłego u podnóża Mogielnicy (1.170 m.n.p.m.).

Ale najciekawszymi fragmentami trasy były przejazdy wąwozami, grzbietami górskimi, skąd rozpościerały się widoki zapierające dech w piersiach!

Szczególne podziękowania należą się organizatorom za pomysł, jego realizację i poświęcenia przy realizacji tego całodziennego Rajdu (ostatnia załoga zameldowała się na próbie specjalnej ok. 20:00).

Kalendarz imprez motoryzacyjnych KlassikAuto.pl

Zgłaszajcie swoje imprezy motoryzacyjne do naszego kalendarza. Wystarczy mail na adres: [email protected]

Zapraszamy do regularnego odwiedzenia największego w Polsce kalendarza imprez motoryzacyjnych: https://klassikauto.pl/kalendarz/
Jest na bieżąco uzupełniany!

Patronat medialny KlassikAuto.pl

Zapraszamy do naszego uzyskania naszego „Patronatu medialnego” – info