Rafał Nikonowicz: „Sedany są coraz rzadszą wersją aut.”
Samochód: Audi 100
Rok produkcji: 1980
Silnik:
Pojemność: 1,6 l
Moc: 85 KM
1. Dlaczego interesujesz się takim autem?
Byłem fanem Volkswagena. Ale w pewnym momencie kupiłem pierwsze Audi B2. Ujęła mnie ta marka. A ponieważ zawsze chciałem odrestaurować jakieś auto, to zdecydowałem się na Audi B1. I tak się zaczęło. Potem kupiłem model 100. Model z zasilaniem gaźnikowym i automatycznym ssaniem. Chciałem coś większego, wygodniejszego.
2. Czy auto jest „fabryczne”, czy ma jakieś modyfikacje?
W 95% auto jest fabryczne. Ma hak, inne kierunkowskazy.
3. Czy sam odnawiałeś samochód?
Tak. Mam swój warsztat. Zleciłem tylko malowanie.
4. Jakie ma zalety, wady?
Podstawową wadą zbyt mała moc do gabarytów auta, jego masy. Zalet ma mnóstwo. Ale największą jest komfort jazdy.
5. Często nim jeździsz? Jak go użytkujesz?
Uczestniczę w zlotach, ale nie tylko. Chętnie jeżdżę nim na „normalne” przejażdżki. W sezonie przejeżdżam około 3000 km.
6. Ile kosztuje eksploatacja tego auta?
Nie jest droga. Audi spala około 10 l/ 100 km w mieście, a na trasie około 8 l / 100 km.
7. Jak jest dostępność części zamiennych? Gdzie je kupujesz i ile kosztują?
Z częściami mechanicznymi nie ma problemu. Da się nawet coś kupić w Polsce. Gorzej jest z blacharką i tzw. zewnętrzną galanterią. Najlepiej od razu szukać tych części w Niemczech.
8. Gdzie i jak auto jest przechowywane?
W garażu pod pokrowcem.
9. Czy uczestniczysz w rajdach i zlotach? Jak często? Co ci się podoba a co nie?
Tak. Chętnie. W Zabełkowie jestem po raz 3. Jest tu super. Widzę wiele ciekawych, „nowych” aut. Fajny jest klimat i ludzie, którzy tu przyjeżdżają.
10. Należysz do jakiego klubu lub stowarzyszenia?
Nie.
11. Komu polecasz to auto?
Miłośnikowi limuzyn. Ale nie musi to być sympatyk niemieckich aut. Sedany wbrew pozorom są coraz rzadszą wersją aut.
12. Co byś doradził tym, którzy by chcieli kupić taki samochód?
Najważniejszy jest stan techniczny podwozia, progi i stan mocowania tylnej i przedniej belki.
Dziękujemy za rozmowę.