W swojej historii Fiat 126 doczekał się wielu modyfikacji oraz prototypów, w tym m.in. wersji z nadwoziem kabriolet. Fiat 126p Cabrio był jednym z dwóch seryjnie wytwarzanych kabrioletów na bazie Malucha – pierwszym był model POP 2000, drugim – 126 Cabrio produkowany w latach 1991−1995 w Ośrodku Badawczo-Rozwojowym Samochodów Małolitrażowych BOSMAL. Najważniejsza różnica między nimi była taka, że samochód z Bielska-Białej był konstrukcją opracowaną i częściowo produkowaną przez BOSMAL, zbudowaną w zaledwie w ilości ok. 500 egzemplarzy, z czego ok. 100 została w naszym kraju.
Dane techniczne:
Okres produkcji: 1991-1995
Pojemność silnika: 652 cm³
Moc silnika: 24 KM przy 4500 obr/min.
Pojemność bagażnika: 100 dm³
Masa własna: 625 kg
Prędkość maksymalna: 105 km/h
Przyśpieszenie (0-10 km/h): 52 s
Zużycie paliwa: 6,8 l/100 km
Brak dachu wymusił na konstruktorach dokonania poważnej zmiany w konstrukcji samochodu – przede wszystkim usztywnienia konstrukcji poprzez wzmocnienie płyty podłogowej oraz przednich słupków i progów. Dodatkowo samochód wyposażono w tradycyjne drzwi oraz pałąk chroniący pasażerów podczas dachowania, do którego przymocowane są pasy bezpieczeństwa przednich foteli. Płócienny dach (schowany po pokrowcem na tylnej półce) montowany był za pomocą dwóch sworzni z zawleczkami oraz na kilkunastu zatrzaskach w tylnej części nadwozia.
Dodatkowo na zamówienie można było wyposażyć samochód w ergonomiczne fotele z wysokimi zagłówkami, czy też ogrzewanie Webasto. Klienci mogli wybierać spośród dwóch oficjalnie dostępnych kolorów: białego oraz czerwonego. Auto uzyskało nawet wydany przez niemiecką jednostkę TUV certyfikat dopuszczenia do ruchu, dzięki czemu można go było eksportować na zachód Europy.
Jeżeli jesteście szczęśliwymi posiadaczami Fiata 126p Cabrio i macie wątpliwości co do jego oryginalności, możecie zwrócić się do Bosmal-u z prośbą o sprawdzenie autentyczności waszego samochodu i dodatkowo poprosić o wydanie certyfikatu.
Zapraszamy Właścicieli tego mini autka do podzielenia się z nami wrażeniami z jazdy i eksploatacji samochodu. Prosimy o udzielenie nam wywiady. Tu przykładowe pytania: https://klassikauto.pl/zapraszamy-do-udzielania-wywiadow/ W zamian wyślemy upominek.