Wśród modeli Mercedesa zdecydowanie największą popularnością cieszył się model W124. Z pewnością duża w tym zasługa opinii o jego niezawodności, szeroka gama silników, wersji nadwoziowych, ale też łatwa dostępność części zamiennych. Wytwarzano go w pięciu wersjach nadwozia: sedan, kombi, limuzyna, coupé, cabrio, a także jako podwozie pod zabudowę. Oczywiście model ten miał też mnóstwo innych zalet.

W latach 1984-1997 wyprodukowano łącznie 2 562 143 modeli W124, w tym: 2 215 168 limuzyn, 141 498 coupé, 6 343 kabrioletów, 340 503 modeli T, 2 342 limuzyny z długim rozstawem osi oraz 6 398 podwozi.

 

Modyfikacja i oszczędność według Duńczyków …

Czy wiedzieliście, że Duńczycy szczególnie słynęli z przeróbek samochodów? To wszystko za sprawą wysokich podatków naliczanych podczas rejestracji pojazdów. By skorzystać ze zniżek właściciele przerabiali samochody osobowe na ciężarowe i rejestrowali je na firmy. Mocowanie kratek, czy brak tylnej kanapy to przykładowe zmiany konstrukcyjne jakie można byłoby zastosować w samochodach. Jednak Duńczycy stawiali na większą kreatywność i potrafili zamienić Mercedesa W124 w prawdziwego pickupa. Modyfikowano wersje kombi. Efekt tych prac można zobaczyć poniżej.

Różne źródła podają różne dane na temat liczby pick-upów zrobionych na bazie limuzyny Mercedesa typ 124. Można założyć, że zmodyfikowano ich od 150 do nawet 460 sztuk.  Wśród firm specjalizujących się w takich przeróbkach były m.in. Sæby Karosseriværksted, Ringe Karrosserifabrik, Bøgely Karrosserifabrik i Sæby Body Works.

Po czym rozpoznać różnice w zmodyfikowanych konstrukcjach tych firm? Na duńskich forach motoryzacyjnych czytamy, że przede wszystkim można spotkać różne rozwiązania tylnej szyby (skośna lub prosta).

Źródło: https://www.mercedes-benz.pl oraz https://mbyc.dk/