Rok produkcji: 1964
Silnik o mocy: 108 KM
Dlaczego interesujesz się takim autem?
Samochodami interesuję się od 20 lat. Ta pasja zawsze była we mnie. Kilka lat temu zacząłem już na poważnie zajmować się klasykami. Rozpoznawałem rynek, uczyłem się, przeglądałem wszelkie dostępne materiały. Wówczas podjąłem decyzję, że zacznę przygodę od zakupu Volvo P1800, ale koniecznie z 1964 roku. To najbardziej poszukiwany i ceniony przez kolekcjonerów rocznik, z wielu różnych powodów. To niesamowicie urzekający detalami klasyk. Kupiłem tego klasyka w Holandii w 2013 roku. Auto było jeżdżące, ale wymagało renowacji.
Czy auto jest „fabryczne”, czy ma jakieś modyfikacje?
Auto jest fabryczne. Co ciekawe ma jeszcze wiele oryginalnych uszczelek gumowych. Są w bardzo dobrym stanie. Coś takiego to jakiś ewenement.
Czy sam odnawiałeś samochód?
Wszystko zlecałem. Auto jeździło od warsztatu do warsztatu. Sam wyszukiwałem specjalistów. Silnika nie remontowałem, a działa bez zarzutu. Trzeba pamiętać, że musi mieć mieszankę ołowiową.
Jakie ma zalety, wady?
Wad nie widzę żadnych. Jeździ jak współczesny samochód. Uważam tylko, że P1800 jest niedocenione cenowo.
Często nim jeździsz? Jak go użytkujesz?
W 2016 roku po raz pierwszy wyjechałem nim na Moto Classic Wrocław. Ale jeżdżę różnymi klasykami okazjonalnie i nie tylko. To dla mnie wypoczynek….relaks.
Jak jest dostępność części zamiennych? Gdzie je kupujesz i ile kosztują?
Nie ma z nimi problemu. Można kupić nowe części. Najlepszy rynek pod tym względem jest w Holandii. Tam też części są najtańsze. Generalnie części są relatywnie drogie, porównując do innych klasyków. Ja uważam, że warto dawać oryginalne części do renowacji. W Polsce mamy wielu dobrych fachowców.
Należysz do jakiego klubu lub stowarzyszenia?
Lancia Klub Polska.
Komu polecasz to auto?
To klasyk dla ludzi 30+, dla osób, które rozkoszują się jazdą ładnym coupe. Jest dla osób, które lubią poruszać się klasykiem, które cieszą się jazdą, a nie trzymaniem eksponatu w garażu.
Co byś doradził tym, którzy by chcieli kupić taki samochód?
W przypadku zakupu każdego klasyka ważna jest jego kompletność. Nic nowego. Oszczędzamy czas i pieniądze. Oczywiście dobrze jest kupić auto w jak najlepszym stanie, ale zawsze wszystko zależy od nasze budżetu. Dość wysokim kosztem w renowacji jest zawsze chromowanie różnych elementów. Pamiętajmy o tym.