Ten dostawczy furgon produkowany był do 1964r. Silnik, układ napędowy, zawieszenie, elementy układu kierowniczego i hamulcowego wykorzystano z Warszawy.
Charakterystyka:
Nadwozie zamknięte, stalowe, ilość miejsc siedzących: 9
Typ silnika: M20
Silnik z przodu, napęd na koła tylne:
Pojemność: 2120 cm3
Moc: 37 kW (52,5 KM) przy 3600 obr
Prędkość maksymalna: 75 km/h
Skrzynia biegów: 3 biegowa oraz bieg wsteczny
Zawieszenie przód: niezależne, tył: zależne
Układ hamulcowy: bębnowy bez wspomagania, hydrauliczny, jednoobwodowy
Długość / szerokość / wysokość: 4410 / 1760 / 1960 [mm]
Ładowność: 750-850 kg
Zbiornik paliwa: 55 l
Masa: 1360 kg
Pojazd wykorzystywany był przez komunikację miejską. Produkowana była również wersja N59 S – sanitarka. Z sentymentem patrzymy już na ten autobus sprzed lat. Do zobaczenia w Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie.
Leave a comment