W sobotę 8 czerwca odbyła się dość fajna impreza motoryzacyjna w ramach kilkudniowych obchodów Dni podpoznańskiej Gminy Buk. Cóż było w niej niezwykłego w stosunku do dziesiątek, o ile nie setek podobnych imprez?

Gmina Buk

Otóż w stosunkowo dużej (a właściwie nigdy nie widzianej przez autora artykułu) ilości stawiły się traktory i to nie byle jakie, ale kolekcjonerskie egzemplarze, poczynając od Ursusa C-45 z końca lat 40-tych XX w., poprzez C-325, C-360-3P, 1201, 1204, Porsche Allgaier Diesel z 1956 r., Zetory 25K z 1957 t. i 3011 z 1963 r. oraz inne, które dołączyły do zlotu po zakończeniu mini rajdu (ok. 30 km) na trasie Buk – Niepruszewo – Skrzynki – Dobieżyn – Buk.

Zabytkowe motocykle

Oprócz traktorów licznie stawili się właściciele motorów, w tym koszowych: m.in. K-750 (radziecki), IŻ, było sporo WSK, WFM, komarki, ale i legendarne BMW K1000 się ujawniło!

Inną i bardzo rzadką ciekawostką był Fiat 126 z 1976 r. wyprodukowany na rynek skandynawski, mający w standardzie… spryskiwacze i wycieraczki lamp przednich, a więc akcesoria dostępne do dziś praktycznie tylko w samochodach klasy premium!

Poza tym było wiele ciekawych pojazdów, z których niektóre odnotowano na poniższych zdjęciach:

Impreza składała się z ww. mini rajdu, który był doskonale przygotowany i zorganizowany przez Organizatorów i, mimo iż był stosunkowo krótki, wiódł bardzo malowniczą trasą. Cała impreza zakończyła się paradą przez Buk i zaparkowaniem na stadionie, na którym odbywał się festyn.

Podziękowania należą się Organizatorom za pomył, perfekcyjne przygotowanie i bezbłędną realizację.

Największy kalendarz imprez motoryzacyjnych w Polsce:

Szczegóły na cały rok: https://klassikauto.pl/kalendarz/ Jest on na bieżąco uzupełniany!

Patronat medialny KlassikAuto.pl