Przedstawiamy Wam super samochód, pojazd wyścigowy startujący w wyścigach  DTM. Rok produkcji tego super Mercedesa: 1989!

Dane techniczne:
4 cylindry, 16 zaworów, 2 wałki rozrządu
Pojemność silnika: 2489 cm3
Kompresja: 11,5: 1
Moc: 340 KM
5-biegowa, wyścigowa skrzynia biegów: GETRAG
Oś tylna: 75, 100% / spera
Hamulce wyścigowe: Brembo
Zawieszenie: w pełni hydrauliczne, aktywne sterowanie zgodnie z charakterystyką trasy

Legenda:
Nadwozie pojazdu Daimler-Benz, Stuttgart: 1988–1989
Mistrzostwa Niemiec w samochodach turystycznych (w tym AVUS): 1989, 1990
Kierowca: Ralf-Werner Müller, Berlin
Roland Asch, Ammerbuch

Ogólne:
Wyżej wymieniony pojazd z oznaczeniem wewnętrznym typu M II jest jednym z 10 samochodów wyścigowych wyprodukowanych przez Daimler-Benz. Ma „aktywne zawieszenie”, uruchamianie odbywa się bezstopniowo, hydraulicznie, sterowanie odbywa się za pomocą komputera Dornier z odpowiednim oprogramowaniem dla danej trasy. Pojazdy te pochodzą z fabrycznego działu rozwoju sportów motorowych (Sport-Technik – technologia sportowa) Daimler-Benz / Stuttgart przed przejęciem tej aktywności przez AMG od 1990 roku.

Obecny status: ten pojazd oraz drugi identyczny EVO I (zbudowany w 1989 r.) z pierwszym wyścigowym ABSem są własnością Franka Kostery z BMK Motorsport w Berlinie.

Rundstreckenfahrzeug für DTM, Bj. 1989

Technische Daten:
4-Zylinder, 16 Ventile, 2 olg. Nockenwellen
Flachschieber-Saugrohr-Einspritzung
Motorsteuerung Bosch-Motronic
Hubraum: 2.489 ccm
Verdichtung: 11,5:1
Leistung: 340 PS
5-Gang-Renngetriebe: GETRAG
Hinterachse: 75, 100 % / Sperre
Renn-Bremse: Brembo
Fahrwerk: vollhydraulisch, active Steuerung entsprechend Streckencharakteristik
Telemetriedaten: Bosch, Dornier-Daimler


Legende:
Fahrzeugaufbau von Daimler-Benz, Stuttgart: 1988–1989
Deutsche Tourenwagen-Meisterschaft (u.a. AVUS): 1989, 1990

Fahrer: Ralf-Werner Müller, Berlin
Roland Asch, Ammerbuch

Allgemein: Das o.g. Fahrzeug interne Typenbezeichnung M II ist eines von insgesamt 10 Stück bei DB hergestellten Rennfahrzeugen. Es verfügt über ein “actives Fahrwerk”, die Betätigung ist hydraulisch-stufenlos, die Steuerung erfolgt über Dornier-Computer mit der jeweiligen Strecken-Software. Diese Fahrzeuge stammen aus der werkseigenen Motorsport-Entwicklung St (Sport-Technik). Daimler-Benz/Stuttgart vor Übernahme der Aktivitäten von AMG ab 1990.

Heutiger Status: Dieses Fahrzeug und ein zweiter baugleicher EVO I (Baujahr 1989) mit dem ersten Renn-ABS sin dim Besitz den Berliner Motorsportteams BMK, Frank Kostera.