Dane techniczne:
Okres produkcji: 1935-1939
Liczba wyprodukowanych sztuk: 1500
Nadwozie: 2-miejscowe cabrio, 2-miejscowy roadster
Silnik: chłodzony wodą, silnik Ruby umieszczony z przodu, rzędowy, 4-cylindrowy,
Pojemność silnika: 1097 ccm
Moc maksymalna: 33 KM przy 3300 obr/min
Skrzynia biegów: manualna 3-biegowa
Masa własna: 720 kg (cabrio), 650 kg (roadster)
Prędkość maksymalna: 113 km/h
Po raz pierwszy nazwa Irat pojawiła się na rynku motoryzacyjnym w 1914 roku. Jednak pierwsze informacje na temat produkcji samochodów tej marki pojawiły się dopiero w 1921 r.
Georges Irat to rzadki przedwojenny francuski samochód o sportowym charakterze. W latach od 1935 do 1939 wyprodukowano ich zaledwie 1500 sztuk. Produkowany był w wersji cabrio i roadster. Wyposażony został w silnik Ruby, rzędowy, 4-cylindrowy o pojemności 1097 ccm, umieszczony z przodu samochodu i chłodzony wodą.
Przyglądając mu się uważniej można zauważyć, że samochód nie ma drzwi po stronie kierowcy, znajdują się one jedynie po stronie pasażera.
Co ciekawe mechanizm zmiany biegów jest bardzo podobny do wczesnych Citroenów. Dźwignia zmiany biegów wychodzi ze skrzyni biegów, a następnie jest połączona za pomocą przegubu kulowego do dźwigni, która wystaje z deski rozdzielczej.
Niestety Georges Irat był bardziej sportowy w wyglądzie niż w jeździe. Osiągał prędkość maksymalną 113 km/h.
Źródło: