dsc_0125
Dane techniczne:
Okres produkcji: 1935-1939
Liczba wyprodukowanych sztuk: 1500
Nadwozie: 2-miejscowe cabrio, 2-miejscowy roadster
Silnik: chłodzony wodą, silnik Ruby umieszczony z przodu, rzędowy, 4-cylindrowy,
Pojemność silnika: 1097 ccm
Moc maksymalna: 33 KM przy 3300 obr/min
Skrzynia biegów: manualna 3-biegowa
Masa własna: 720 kg (cabrio), 650 kg (roadster)
Prędkość maksymalna: 113 km/h
dsc_0117

Po raz pierwszy nazwa Irat pojawiła się na rynku motoryzacyjnym w 1914 roku. Jednak pierwsze informacje na temat produkcji samochodów tej marki pojawiły się dopiero w 1921 r.
Georges Irat to rzadki przedwojenny francuski samochód o sportowym charakterze. W latach od 1935 do 1939 wyprodukowano ich zaledwie 1500 sztuk. Produkowany był w wersji cabrio i roadster. Wyposażony został w silnik Ruby, rzędowy, 4-cylindrowy o pojemności 1097 ccm, umieszczony z przodu samochodu i chłodzony wodą.
Przyglądając mu się uważniej można zauważyć, że samochód nie ma drzwi po stronie kierowcy, znajdują się one jedynie po stronie pasażera.
dsc_0109
Co ciekawe mechanizm zmiany biegów jest bardzo podobny do wczesnych Citroenów. Dźwignia zmiany biegów wychodzi ze skrzyni biegów, a następnie jest połączona za pomocą przegubu kulowego do dźwigni, która wystaje z deski rozdzielczej.
Niestety Georges Irat był bardziej sportowy w wyglądzie niż w jeździe. Osiągał prędkość maksymalną 113 km/h.

Źródło:

Home


https://en.wikipedia.org/
dsc_0126 dsc_0122 dsc_0121 dsc_0120 dsc_0118 dsc_0116 dsc_0115 dsc_0114 dsc_0112 dsc_0110 dsc_0113