Na każdym właścicielu auta spoczywa sporo obowiązków. Posiadacze samochodów wyposażonych w gazową instalację mają ich jeszcze więcej, gdyż muszą zadbać o właściwy stan i odpowiednią pracę każdego z jej komponentów. Do jednych z zadań należy lubryfikacja, do której używa się specjalnej substancji zwanej lubryfikatorem do gazu. Co to takiego i na czym polega cały proces? Wyjaśnienie znajdziesz w naszym artykule.
Czym jest lubryfikator do gazu?
Na samym wstępie należy wspomnieć o tym, że gaz spala się dłużej niż standardowa benzyna. W związku z tym temperatura towarzysząca temu procesowi jest naturalnie wyższa. To jednak nie koniec, gdyż w takiej sytuacji zawory ulegają schładzaniu wyjątkowo wolno. Dodatkowo gaz nie zawiera substancji ochronnych, które mogłyby, choć w pewnym stopniu, zabezpieczyć silnik.
Te wszystkie wymienione aspekty mają wpływ na przedwczesne niszczenie wielu części. Dotyczy to zwłaszcza gniazd zaworowych – to właśnie ich powierzchnia narażona jest na nieustanne ścieranie. W jaki sposób można je przed tym uchronić? Wówczas z pomocą przychodzą specjalne środki, mające na celu przedłużenie żywotności gniazd zaworowych. Są to właśnie lubryfikatory do gazu.
Na czym polega lubryfikacja zaworów LPG?
Już wiesz, w jakim celu stosuje się lubryfikatory do gazu. Na czym jednak polega ten zabieg? Już tłumaczymy. Proces lubryfikacji polega na zaaplikowaniu odpowiednio dobranego środka chemicznego do układu dolotowego silnika. Jak to zrobić prawidłowo? W tym celu warto zaopatrzyć się w zestaw składający się nie tylko z płynu, lecz także z dozownika oraz stelaża mocującego. Znajdziesz go m.in. w kategorii e-sklepu https://www.autogassklep.pl/lubryfikatory. Wystarczy, że dokładnie zapoznasz się z instrukcją dołączoną do produktu i będziesz postępować zgodnie ze wszystkimi wytycznymi.
Dlaczego warto stosować lubryfikatory do gazu?
Już wiesz, że lubryfikator LPG może przedłużyć żywotność gniazd zaworowych instalacji gazowej. Na tym jednak nie kończy się jego dobroczynne działanie. Środek ten wpływa także na efektywność spalania, redukcję zużycia gazu, a także dba o czystość komory spalania. Z czego wynika tak wszechstronne działanie? Przede wszystkim ze składu lubryfikatora, który zawiera związki na bazie potasu — ich działanie zbliżone jest do działania ołowiu. Dzięki temu tworzy się warstwa ochronna na powierzchni gniazd i zaworów, która pełni funkcję amortyzującą.