Jak większość twórców, Saroléa przeszła dramatyczną zmianę stylu w latach dwudziestych. Stary typ 23 z płaskim zbiornikiem, który był produkowany od sześciu lat, został zastąpiony w 1929 r. przez całkowicie nowy typ 24, z eleganckim zbiornikiem siodłowym i zintegrowaną konstrukcją.


Producent: Saroléa, Herstal – Liège, Belgie
Pojemność: 498 cm3
Wydajność: 25 KM
Max. prędkość: 135 km/h
Waga: 140 kg

Nowe 24U – i jego młodsza siostra, jednoportowa 24S – były produkowane przez zaledwie dwa lata. Ten model z 1929 roku: 24U i 30R wprowadzony na rynek w następnym roku, były ostatnimi Saroléas, który miały osobne zbiorniki na olej; z nich opracowano motocykle wyścigowe 24R i 30C. W ciągu dwóch lat zbudowano około 1500 sztuk 24U.

In the 20s The Czechoslovakia Republic was like a treasure island to everyone who wanted to buy a new motorcycle. The variety of available models was huge. There was no problem to get English, American, German, or even Belgium motorcycles. The brands such as FN, Gilett Herstal or Saroléa were very common there at that time. On the top of the list of Saroléa brand was the displayed 24 U Supersport special model from 1929.

Źródło:
Národní technické muzeum
Kostelní 42, 170 78 Praha 7
www.ntm.cz

http://www.moto-collection.org/moto-collection/modele_en.php?idfiche=3015

https://cybermotorcycle.com/gallery/sarolea-1929/images/Sarolea-1929-500cc-Models.jpg