Motocykl zaprojektowany przez niemieckiego konstruktora Hugo Ruppe, który ze względu na kryzys gospodarczy w Niemczech w latach 20-tych XX wieku przeniósł swoją firmę z Berlina do czeskiego Rumburka (Kaehler&Ruppe).
Producent: Kaehler & Ruppe, Rumburk, Czechosłowacja
Pojemność: 125 cm3
Wydajność: 4,81 kW (6,5 KM)
Max. prędkość: 85 km/h
Waga: 85 kg
Bekamo wyróżniał się swoją konstrukcją ze zbiornikiem paliwa umieszczonym w ramie. Napędzany jednocylindrowym silnikiem dwusuwowym o pojemności skokowej 125 cm3 i mocy 6,5 hp.
The advanced Bekamo machine of the German designer Hugo Ruppe was driven by a two-stroke engine with a forced filling piston compressor. The frame had a load-bearing base consisting of a large diameter steel pipe, which also served as the fuel tank. Germany’s economic situation at the beginning of the 1920s was catastrophic, and so Rupe transferred production of his motorcycles to Czechoslovakia. It was donated by Jaroslav Douša from Dobřany.
Źródło:
Národní technické muzeum
Kostelní 42, 170 78 Praha 7
www.ntm.cz