Zabytkowymi samochodami i motocyklami interesuję się od 15 lat. W rodzinnym domu zawsze garażowały Mercedesy. Generalnie to same starsze modele, ale w każdym przypadku zauważyć można było, że są dobrze wykonane i z dobrych jakościowo materiałów i części.
Kiedyś, przeglądając strony internetowe na niemieckim portalu ogłoszeniowym, znalazłem ofertę tego Mercedesa w wersji coupe z silnikiem benzynowym o pojemności 2,8 litra. Bardzo spodobał mi się ten wóz – jego stan techniczny i konfiguracja. Po wygraniu licytacji sprowadziłem samochód do Polski.
Stan techniczny Mercedesa
Auto było co prawda skorodowane, ale kompletne i oryginalne. Silnik się uruchamiał i Mercedes jeździł. Chociaż, jak to zwykle bywa, na zdjęciach wyglądał znacznie lepiej, niż w rzeczywistości. Ze względu na to, że mam warsztat i naprawiam samochody od 1989 roku i dobrze znam Mercedesy postanowiłem, że odrestauruję to piękne, powoli kultowe autko.
Z częściami zamiennymi nie ma żadnego problemu. Można je kupić u dilerów Mercedesa i w wielu sklepach motoryzacyjnych (części eksploatacyjne). Dodać mogę, że nie kosztują dużo.
Remont Mercedesa
Po kilku tygodniach pracy, youngtimera zawiozłem do lakiernika. Samochód spędził tam prawie 3 miesiące. Nie spieszyło mi się. Chciałem mieć dobrze położony lakier i przede wszystkim dobrze wszystko przygotowane przed jego nałożeniem. W między czasie zająłem się silnikiem i innymi częściami, które trzeba było odrestaurować. Wiele elementów wyszkiełkowałem, część wypiaskowałem a potem zawiozłem do proszkowego malowania, głównie elementy zawieszenia.
Wnętrze było w bardzo dobrym stanie. Tapicer tylko poprawił siedzenie kierowcy i zrobił nową podsufitkę. Dywany wnętrza zostały wymyte i włożone z powrotem.
Silnik przy przebiegu 178 000 km był w bardzo dobrym stanie i po jego rozebraniu zadecydowałem, że nie będzie wykonywany całkowity remont, tylko jego uszczelnienie i odrestaurowanie poszczególnych części.
Mercedes C123 jest bardzo solidną konstrukcją. Zaczęto go produkować w 1977 roku. Moje coupe pochodzi 1984 roku i ma silnik o mocy 185 KM (136 kW przy 5800 obr.min ) na mechanicznym wtrysku paliwa tzw. K-Jet tronic.
Po kilku długich miesiącach zarejestrowałem samochód i zacząłem nim jeździć. Jazda sprawia wiele radości i satysfakcji. Uczestniczymy razem z żoną i córką w wielu zlotach pojazdów zabytkowych. Udało nam się nawet przywieść kilka pucharów.
Aby to auto wyglądało tak, jak obecnie, to trzeba było poświęcić wiele godzin pracy i zainwestować sporo gotówki, ale warto było dać mu drugie życie. Gdyby ktoś wahał się, czy kupić taki samochód, to z czystym sumieniem mogę go polecić. Posiadam jeszcze kilka innych Mercedesów, które czekają w kolejce do renowacji. Postaram się, żeby i one wyglądały finalnie tak jak to 123 coupe.
Pozdrawiam Czytelników KlassikAuto.pl
Andrzej z Raciborza
Wyremontowałeś samochód? Napisz do nas
Zapraszamy Państwa, aby na bieżąco dzielić się z nami swoją wiedzą i informacjami nt. remontu / renowacji swojego samochodu. Napiszcie, jak wyremontowaliście swój samochód. Można posłużyć się przykładowymi pytaniami: https://klassikauto.pl/warto-wyslac-zgloszenie-w-tym-konkursie-jak-wyremontowales-swoj-stary-samochod/.
Laur KlassikAuto
Przy okazji – zbieramy informacje, aby w przyszłości oznaczyć na mapie Polski miejsca, gdzie znaleźć można dobre warsztaty samochodowe dla klasyków. Najlepsi będą mogli ubiegać się o „Laur KlassikAuto.pl„. Będzie to też okazja do zaprezentowania się szerszemu gronu potencjalnych klientów.