Zabytkową motoryzacją interesowałem się już jako nastolatek. Zaraził mnie tym mój Ojciec. W chwili obecnej posiadam już kolekcję składającą się z ponad dziesięciu samochodów. To między innymi samochód z 1938 roku w wersji roadster, youngtimery marek Volvo i Jeep.

Przedstawiam Wam dziś model Mercedesa W123 z silnikiem o pojemności 2,8 litra z 1978 roku. Samochód ten służył w jednej rodzinie ponad 30 lat. Pojazd posiada typową, polską historię. Użytkowany był przez 2 pokolenia w jednej rodzinie. Tam też wnuczek zlecił odrestaurowanie samochodu przez lokalna firmę kilka lat temu. Nieco później trafił w moje ręce. Został u mnie dokładnie dopracowany, aby mógł godnie prezentować się w garażu obok swojego brata, też W123, ale w wersji coupe.

Prezentowany model, mimo że na pierwszy rzut oka wygląda jak tradycyjna, 5drzwiowa „beczka” znacznie różni się od popularnego, przeciętnego W123. Wersja 2,8 litra posiadała zupełnie inne zderzaki, wloty powietrza, dodatki chromowane. To najmocniejsza seryjnie produkowana jednostka. Została wyprodukowana w najmniejszej ilości egzemplarzy w nadwoziu 5 drzwiowym.

W aucie postanowiłem troszkę zmodyfikować zawieszenie i założyć duże 18-calowe felgi. Wszystkie oryginalne elementy zostawiłem, co powoduje, że w każdej chwili mogę wrócić do oryginału. Samochód w codziennym użytkowaniu nie wymaga specjalnej opieki. Jest wygodny, komfortowy, szybki i elegancki. Niczym nie różni się w utrzymaniu od współczesnego samochodu. Zarejestrowany został jako pojazd zabytkowy, co skutkuje tym, że roczne koszty utrzymania tego samochodu kształtują się na poziomie około 200zl.

Samochód okres zimowy spędza w ogrzewanym, suchym garażu. W okresie letnim często jeżdżę na zloty. Wiem, że za każdym razem mogę być pewny, że dojadę i wrócę, nawet jeżeli zlot odbywa się na drugim końcu Polski. W mojej kolekcji posiadam jeszcze między innymi Mercedesa W126 560, W123 230 CE, W115 200D. Mercedesa W123 polecam wszystkim, którzy chcą zacząć przygodę ze swoim pierwszym oldtimerem.

Pozdrawiam Społeczność KlassikAuto.pl
Tomasz

Od Redakcji: Zapraszamy Wszystkich do podzielenia się informacjami na temat swojego zabytkowego auta. Odpowiedzi na poniższe pytania prosimy przesłać e-mailem na adres Redakcji: [email protected] W załączeniu do wywiadu: kilka zdjęć – maksymalnie 12. Materiały, które będą przez nas opublikowane, będą nagrodzone upominkiem. ZAPRASZAMY. Przykładowe pytania do wywiadu: https://klassikauto.pl/zapraszamy-do-udzielania-wywiadow/