Przedstawiam Wam mojego Volkswagena Jetta. Samochód w wersji coupe jest z 1982 roku. To moja druga Jetta. Pierwszą kupiłem w wieku 18 lat w wersji 5D z silnikiem 1.6 TD i był to mój pierwszy samochód.
Zobaczyłem ogłoszenie w internecie i z ciekawości pojechałem ze znajomymi do sprzedawcy. Nie miałem na tego Volkswagena nawet pieniędzy. Ale gdy ją zobaczyłem, to od razu się w niej zakochałem i musiałem ją mieć.
Niestety stan samochodu nie był dobry. Karoseria nadawała się do naprawy, ale udało się znaleźć nową „budę” w wersji 3d. Po zrobieniu całej blacharki i lakierowaniu nie chciałem montować w niej zwykłego silnika o pojemności 1, 6 litra. Znajomy, który pomagał mi w tej modyfikacji, namówił mnie na montaż silnika 1.8T o mocy 210 KM. Oczywiście było dużo kłopotów: dopasowanie łap silnika, montaż zawieszenia, dorabiania półosi, montaż intelcoolera, czy nawet spawanie nowego wydechu.
Kilka danych:
VW Jetta A1 coupe: rok produkcji 1982
Silnik: 1.8T auq 210 KM
Felgi OZ 45 17
Zawieszenie static MTS
Dźwignia zamiany biegów typu short shifter
Układ wydechowy przelotowy 2.5 cala wraz z końcówką pucha Fmic
Wnętrze zostało obszyte brązową skórą, która idealnie pasuje do koloru nadwozia a moim zdaniem największą robotę robi lewarek zmiany biegów typu „short shifter”.
Auto wyjechało po 4 latach przebudowy w 2022 roku. Wiele nie jeździłem, bo parę rzeczy było do przerobienia. Ale za to w roku 2023 mam zamiar odwiedzić różne zloty i spoty.
Jetta kosztowała mnie sporo pracy i pieniędzy, ale to nie koniec modyfikacji. Mam jeszcze parę pomysłów, aby prezentowała się jeszcze lepiej!
Pozdrawiam Sympatyków KlassikAuto.pl
Nikodem