Witam bardzo serdecznie. Jestem dumnym posiadaczem trzech Renault R19 ph1 16V we wszystkich możliwych wersjach nadwoziowych (cabrio, htb oraz chamade/sedan). Samochód ten był produkowany w latach 1988-2001. Projektantem był Giorgetto Giugiaro.

Kabriolet wyprodukowany jest w 1992 roku. Jest najmłodszy z całej trójki. Źródła mówią o wyprodukowaniu od 1400 do 1700 sztuk. Świeżo po zakupie zmienione zostało poszycie dachu na granatowe, coś na wzór wersji Azur. Cabrio jest najsłabsze pod względem mocy, gdyż posiada silnik o oznaczeniu F7P704 (katalizator, sonda lambda etc). Chamade i htb mają starszą wersję silnika o pojemności 1,8 litra o oznaczeniu F7P700 (brak katalizatora, sondy lambda etc).

Sedan opuścił fabrykę w 1990 roku. Pierwsza rejestracja w Hiszpanii była w 1991 roku. Czarny hatchback jest z 1991 roku, rejestracja 1992 rok. Należałoby wspomnieć, że R19 ph1 16V nigdy nie było oficjalnie oferowane przez polskie salony.

Wymiary [mm]:
Długość: Hatchback: 4156, Sedan: 4248
Szerokość: 1694
Wysokość: 1412
Masa własna, w zależności od wersji: 886-1175 kg
Zbiornik paliwa: 55 l
Bagażnik: htb: 386 l, sedan: 463 l

Wersje wyposażeniowe Cabrio
Wszystkie egzemplarze posiadają cztery elektryczne szyby, centralny zamek oraz wspomaganie kierownicy
Azur
• silnik F3P (88KM)
• dostępna tylko w kolorze niebieskim

Cap Ferrat (miejscowość i gmina we Francji, w regionie Prowansja-Alpy-Wybrzeże Lazurowe, w departamencie Alpes-Maritimes)
• silnik F3P (88KM)
• dostępna z dachem w kolorze czerwonym i niebieskim

RSi
• bazuje na wersji 1,8i RT z silnikiem F3P (107KM)
zderzak/spojler z wersji 16V
• lakierowane progi i zderzaki (komplet) z gumowymi listwami na zderzakach
• alufelgi z wersji 16V (piecioramienne 15-calowe) z niskoprofilowanymi oponami o rozmiarze 195/50 R15
podwozie z wersji 16V
• skórzana tapicerka
• elektrycznie regulowane i ogrzewane lusterka zewnętrzne

Autorami zdjęć są Otofotomoto, Tomasz Kuchta, Konrad Kraska przy okazji chciałbym podziękować im za super robotę.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Renault_19