Tradycja i wyjątkowy klimat rajdu klasyków. Od czterech lat Rajd Tysiąca Liści stanowi ostatni niezimowy rajd w danym roku. Odbywa się on w pierwszy weekend listopada, tuż po Święcie Wszystkich Świętych. Warto dodać, że jego wiosennym odpowiednikiem jest Rajd Tysiąca Minut, organizowany na początku sezonu.
Oba wydarzenia mają charakter rajdów na regularność, co przyciąga miłośników klasycznej motoryzacji i precyzyjnej jazdy.
Rekordowa frekwencja i wyjątkowe samochody
W opisywanej edycji Rajdu Tysiąca Liści wystartowały aż 64 załogi, co stanowi rekord w historii imprezy. Zapisy zakończyły się w mniej niż 10 minut, co doskonale pokazuje popularność tego wydarzenia w środowisku miłośników pojazdów zabytkowych.
Na starcie pojawiły się prawdziwe perełki klasycznej motoryzacji, m.in.:
-
Ford Super DeLuxe z 1946 roku,
-
Lancia Flavia Coupe z 1965 roku,
-
Fiat 500 Abarth z 1965 roku,
-
Fiat 2300 Coupe z 1967 roku,
-
Alfa Romeo GTV 2000 z 1971 roku,
-
Citroën ID 20 i Citroën SM z początku lat 70.,
-
Ford Granada z 1972 roku,
-
Lancia Beta Montecarlo Spider z 1975 roku,
-
Autobianchi A112 Abarth z 1979 roku,
-
Škoda S120 Rallye z 1978 roku,
-
Fiat Cinquecento Abarth Trofeo z 1994 roku,
-
oraz Fiat Cinquecento Sporting „Monte Carlo” z 1997 roku.
Trasa i formuła rywalizacji
Długość trasy wyniosła około 140 kilometrów, a prowadziła przez malownicze tereny między Nieznanowicami, Gdowem, Dobczycami, Trzemeśnią i Kasiną Małą, by zakończyć się ponownie w Nieznanowicach. Na uczestników czekało 9 prób regularności (RT) oraz 2 próby sportowe na zamkniętych obiektach.
Jedna z prób przebiegała przez groblę pomiędzy stawami i obejmowała wymagający slalom po sypkim szutrze. Trasa wytyczona według roadbooka wymagała nie tylko precyzyjnej jazdy z określoną prędkością, ale też spostrzegawczości i orientacji w terenie – uczestnicy musieli odnajdywać ukryte obiekty wskazane w dodatkowych kartach i wiadomościach SMS, a także odpowiedzieć na pytania kontrolne.
Piękne widoki i zmienna pogoda
Każda edycja Rajdu Tysiąca Liści prowadzi inną, zawsze malowniczą trasą z widokami na Tatry – o ile pogoda pozwala. Organizatorzy co roku zaskakują wyborem krętych, wąskich i urokliwych dróg, często nieznanych nawet mieszkańcom Krakowa i Małopolski.
Formuła jazdy na regularność również różni się w poszczególnych edycjach – niekiedy starty odbywają się co pełną minutę z oznaczonego miejsca, a pomiar regularności prowadzony jest co 100 metrów dzięki systemom GPSdostarczanym przez organizatorów. Innym razem stosuje się start lotny lub układ mieszany, jak w tym roku. Dzięki temu każdy rajd jest unikalny i wymaga od zawodników nowych umiejętności – doświadczenie z poprzednich edycji nie gwarantuje sukcesu, co potwierdzają wyniki, gdyż na podium często stają debiutanci.
Jesienny klimat i motoryzacyjna pasja
Późnojesienna aura, zmienna pogoda i krótki dzień utrudniają wykonanie dobrych zdjęć z imprezy, ale jednocześnie nadają jej niepowtarzalny klimat. Czasem uczestników otacza „złota polska jesień”, a czasem szarobura mgła i deszcz – niezależnie od warunków, rajd pozostaje niezwykły i pełen emocji.
Podziękowania i oczekiwanie na kolejne edycje
Rajd Tysiąca Liści to wydarzenie, które łączy pasję, sportową rywalizację i wspólnotę miłośników klasyków. Z roku na rok zaskakuje pomysłowością i profesjonalizmem organizacji.
Za ogromne zaangażowanie i kreatywność szczególne podziękowania należą się Organizatorom, którzy z każdym rokiem rozwijają ideę rajdów R1000L/M. Uznanie należy się również Uczestnikom, którzy wspierają się nawzajem, tworząc wyjątkową atmosferę i ducha zdrowej rywalizacji.
Z niecierpliwością czekam na kolejne edycje Rajdu Tysiąca Liści i Rajdu Tysiąca Minut – już nie mogę doczekać się wiosny, nowych roadbookowych zagadek, ciekawych tras i kolejnych motoryzacyjnych emocji!
Kalendarz motoryzacyjny KlassikAuto.pl
Jednocześnie zapraszamy do regularnego odwiedzenia największego w Polsce kalendarza imprez motoryzacyjnych: https://klassikauto.pl/kalendarz/ Jest on na bieżąco uzupełniany!
Zapraszamy Organizatorów do:
- przesyłania na adres naszej redakcji terminów planowanych imprez – wspólnie będziemy tworzyć ofertę spotkań dla miłośników motoryzacji. Wystarczy mail na adres: [email protected]
- do współpracy i skorzystania z naszego patronatu medialnego – podstawowe informacje zob.: https://klassikauto.pl/zasady-obejmowania-patronatow-przez-klassikauto-pl/























