MG VATourer

MG VA Tourer to jeden z najbardziej stylowych brytyjskich roadsterów lat 30., produkowany przez firmę MG (Morris Garages) w latach 1937-1939. Samochód wyróżniał się eleganckim designem, komfortem oraz solidnymi osiągami, co sprawiło, że zdobył uznanie zarówno wśród miłników sportowych aut, jak i eleganckich kabrioletów. Był częścią serii VA, do której należały także wersje Saloon (sedan) oraz Drophead Coupé.

Dane techniczne MG VA Tourer

  • Silnik: Rzędowy, czterocylindrowy o pojemności 1548 cm³
  • Moc: 54 KM przy 4500 obr./min
  • Moment obrotowy: Około 115 Nm
  • Napęd: Na tylne koła
  • Skrzynia biegów: Manualna, 4-biegowa
  • Prędkość maksymalna: Około 120 km/h
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: Około 20-25 sekund
  • Zawieszenie: Niezależne z przodu (resor poprzeczny), sztywna oś z tyłu
  • Hamulce: Hydrauliczne, bębnowe na wszystkich kołach
  • Masa własna: Około 1100 kg

MG VA Tourer – History

Styl i design

MG VA Tourer wyróżniał się długą maską, chromowaną osłoną chłodnicy, klasycznymi błotnikami oraz dwoma zapasowymi kołami montowanymi z boku. Wnętrze było przestronne, jak na roadstera i dobrze wykończone – skórzana tapicerka, drewniane elementy deski rozdzielczej oraz klasyczne zegary marki Smiths tworzyły wyjątkową atmosferę.

MG VA Tourer

Ciekawostki o MG VA Tourer

  1. Limitowana produkcja – Powstało jedynie 2407 egzemplarzy modelu VA we wszystkich wersjach nadwozia, co czyni go rzadkim klasykiem.
  2. Inspiracja dla MG – Model VA był większy i bardziej komfortowy niż wcześniejsze auta MG, ale wciąż zachowywał sportowy charakter.
  3. Konkurencja – MG VA Tourer rywalizował z takimi samochodami jak Riley 12/4, SS Jaguar 1½ Litre czy Bentley 4¼ Litre.

MG VA Tourer

Kto jeździł MG VA Tourer?

Chociaż MG VA Tourer nie był samochodem gwiazd wielkiego formatu, to cieszył się popularnością wśród brytyjskich arystokratów i miłników motoryzacji. Był też używany przez pilotów RAF-u i ludzi związanych z wyścigami samochodowymi.

Ile kosztuje MG VA Tourer dzisiaj?

Ceny MG VA Tourer na rynku kolekcjonerskim zależą od stanu technicznego i oryginalności pojazdu:

  • Egzemplarze wymagające renowacji – od 30 000 do 50 000 EUR
  • Dobrze zachowane modele – od 70 000 do 100 000 EUR
  • Perfekcyjnie odrestaurowane auta – nawet 120 000 EUR i więcej

MG VA Tourer

MG VA Tourer jako klasyk kolekcjonerski

Dzięki swojej rzadkości, klasycznemu designowi i sportowemu duchowi, MG VA Tourer to idealny samochód dla kolekcjonerów. Jest rzadko spotykany na aukcjach, a jego wartość stale rośnie. To auto dla osób ceniących brytyjską elegancję i historię motoryzacji.

Podsumowanie

MG VA Tourer z 1937 roku to niezwykle stylowy i ekskluzywny roadster, który nadal zachwyca swoim wyglądem i osiągami. Rzadko spotykany na drogach, ale wysoko ceniony w świecie klasycznej motoryzacji, jest doskonałym wyborem dla kolekcjonerów i miłników oldtimerów.

MG VA Tourer

………………………………….

MG VA Tourer – History & Characteristics

The MG VA Tourer is one of the most stylish British roadsters of the 1930s, produced by MG (Morris Garages) between 1937 and 1939. The car was distinguished by its elegant design, comfort, and solid performance, making it popular among both sports car enthusiasts and luxury convertible lovers. It was part of the VA series, which also included the Saloon (sedan) and Drophead Coupé versions.

Technical Specifications of the MG VA Tourer

  • Engine: Inline four-cylinder, 1548 cm³
  • Power Output: 54 HP at 4500 rpm
  • Torque: Approximately 115 Nm
  • Drivetrain: Rear-wheel drive
  • Transmission: 4-speed manual
  • Top Speed: Around 120 km/h
  • Acceleration (0-100 km/h): Approximately 20-25 seconds
  • Suspension: Independent front suspension (transverse spring), rigid rear axle
  • Brakes: Hydraulic drum brakes on all wheels
  • Curb Weight: Approximately 1100 kg

MG VA Tourer

Style & Design

The MG VA Tourer stood out with its long hood, chrome radiator grille, classic fenders, and two spare wheels mounted on the sides. The interior was spacious for a roadster and featured high-quality finishes – leather upholstery, wooden dashboard elements, and classic Smiths gauges created a unique atmosphere.

Interesting Facts About the MG VA Tourer

  • Limited Production – Only 2,407 units of the VA model were produced across all body styles, making it a rare classic.
  • MG’s Inspiration – The VA model was larger and more comfortable than earlier MG cars while still maintaining a sporty character.
  • Competition – The MG VA Tourer competed with cars such as the Riley 12/4, SS Jaguar 1½ Litre, and Bentley 4¼ Litre.

MG VA Tourer

Who Drove the MG VA Tourer?

Although the MG VA Tourer was not a car associated with major celebrities, it was popular among British aristocrats and automotive enthusiasts. It was also used by RAF pilots and individuals involved in motor racing.

How Much Does an MG VA Tourer Cost Today?

The price of an MG VA Tourer in the collector’s market depends on its condition and originality:

  • Restoration projects – €30,000 to €50,000
  • Well-preserved models – €70,000 to €100,000
  • Perfectly restored examples – €120,000 or more

MG VA Tourer

The MG VA Tourer as a Collector’s Classic

Due to its rarity, classic design, and sporty spirit, the MG VA Tourer is an ideal car for collectors. It is rarely seen at auctions, and its value continues to rise. This car is perfect for those who appreciate British elegance and automotive history.

Conclusion

The 1937 MG VA Tourer is an exceptionally stylish and exclusive roadster that continues to impress with its looks and performance. Rarely seen on the roads but highly valued in the world of classic cars, it is an excellent choice for collectors and vintage car enthusiasts.

MG VA Tourer