Książka „Fiat Tipo i Tempra” wydana przez WKŁ w 2006 roku to doskonałe źródło wiedzy dla miłników motoryzacji, szczególnie tych zainteresowanych włoskimi samochodami lat 90. Autor w przystępny sposób opisuje historię, konstrukcję i technologie zastosowane w modelach Tipo i Tempra, ilustrując treść licznymi zdjęciami i schematami. To nie tylko ciekawa lektura, ale również praktyczny przewodnik dla właścicieli i pasjonatów, którzy chcą lepiej poznać te kultowe modele.

Poradnik dotyczy budowy i działania mechanizmów, podzespołów Fiata Tipo i Tempra produkowanych od lipca 1987 do grudnia 1996 roku w wersjach:

  • kombilimuzyny trzy- i pięciodrzwiowej
  • limuzyny czterodrzwiowej
  • kombi pięciodrzwiowego

Model te wyposażone były w silniki:

  • benzynowe miozaworowe OHC gaźnikowe
      • 1,1 dm3 FIRE o mocy 41 kW (typu 160A3.000)
      • 1,4 dm3 o mocy 52 kW (typu 160A1.000)
      • 1,4 dm3 56 kW (typu159A2.000),
      • 1,6 dm3 o mocy 60 kW (typu 160A2.000)
      • 1,6 dm3 62 kW (typu159A3.000),
  • benzynowe miozaworowe OHC zasilane wtryskiem paliwa
      • 1,4 dm3 o mocy 51 kW (typu 160A3.046)
      • 1,6 dm3 o mocy 55 kW (typu 159A3.048),
  • benzynowe miozaworowe DOHC zasilane wtryskiem paliwa
      • 1,8 dm3 o mocy 76 kW  (typu 159A4.046),
  • benzynowe szesnastozaworowe DOHC zasilane wtryskiem paliwa
      • 1,8 dm3 o mocy 100 kW  (typu 160A5.000)
      • 2,0 o mocy 102 kW (typu 160A8.046),
  • wysokoprężne niedoładowane
      • 1,7 dm3 o mocy 42 kW  (typu 149B4.000)\
      • 1,9 dm3 48 kW (typu 160A7.000,
  • wysokoprężne turbodoładowane z chłodzeniem powietrza doładowanego
      • 1,9 dm3 o mocy 66 kW (typu 160A6.000)
  • z mechanicznymi 5-biegowymi i automatycznymi bezstopniowymi skrzynkami przekładniowymi.

Publikacja zawiera dane techniczne, regulacyjne, zasady obsługi oraz niezbędne materiały eksploatacyjne. Posiadacze oraz mechanicy znajdą tu także opisy naprawy, rozkładania i składania części, mechanizmów i podzespołów. Książka jest bogato ilustrowana, zawiera szereg schematów i rysunków, co czyni ją nieocenionym źródłem wiedzy zarówno dla warsztatów, jak i pasjonatów motoryzacji.

Książka podzielona jest niejako na trzy główne części:

  • Fiat Tipo i Tempra – silniki benzynowe (str. 5-226)
  • Fiat Tipo i Tempra – silniki wysokoprężne (str. 227-390)
  • Nadwozie samochodów Fiat Tipo i Tempra (str. 391-403)

Spis treści podzielony jest kilka najważniejszych działów:

I. Fiat Tipo i Tempra – silniki benzynowe

  • Silnik
  • Silnik 1100
  • Silnik 1400 oraz 1600
  • Sprzęgło
  • Mechaniczna skrzynka przekładniowa
  • Przeniesienie napędu
  • Układ kierowniczy
  • Zawieszenie przednie
  • Zawieszenie tylne
  • Układ hamulcowy
  • Wyposażenie elektryczne
  • Dane ogólne
  • Podstawowe narzędzia specjalne
  • Zmiany konstrukcyjne od modeli 1990
  • Zmiany konstrukcyjne od modeli 1995

II. Fiat Tipo i Tempra – silniki wysokoprężne

  • Silnik
  • Sprzęgło
  • Skrzynka przekładniowa
  • Przeniesienie napędu
  • Układ kierowniczy
  • Zawieszenie przednie
  • Zawieszenie tylne
  • Układ hamulcowy
  • Wyposażenie elektryczne
  • Dane ogólne
  • Podstawowe narzędzia specjalne
  • Zmiany konstrukcyjne od modeli 1990
  • Zmiany konstrukcyjne od modeli 1995

Opracowano na podstawie treści z okładki, wstępu do książki oraz strony internetowej Wydawnictwa Komunikacji i Łączności.

Odkryj świat motoryzacyjnych inspiracji w dziale Publikacje na KlassikAuto.pl!

Szukasz ciekawych książek, albumów i przewodników o klasycznych samochodach? Dział Publikacje na KlassikAuto.pl to miejsce, gdzie znajdziesz recenzje i opisy najlepszych pozycji literatury motoryzacyjnej. Bez względu na to, czy interesuje Cię historia motoryzacji, kultowe modele, czy techniczne szczegóły pojazdów, tutaj znajdziesz coś dla siebie.

Wejdź i poznaj rekomendacje, które wzbogacą Twoją wiedzę i pasję do klasyków na czterech kołach!
Sprawdź już teraz: Publikacje na KlassikAuto.pl