Od 3 lat w pierwszej połowie listopada organizowany jest „Rajd Tysiąca Liści” (który w tym roku miał też edycję wiosenną – „Rajd Tysiąca Minut”, bo mniej więcej tyle trwało przejechanie ok. 600-kilometrowej trasy). Rajd, który ma elementy jazdy na regularność i orientację w terenie jest organizowany w malowniczych okolicach Krakowa, …..
tym razem start był (jak zawsze) w ciekawym miejscu – vis a vis płyty Lotniska Balice w siedzibie firmy „M-Sport Poland” przygotowującej bolidy najpoważniejszych do zawodników do startów w motoryzacyjnych mistrzostwach Polski i Europy.
Rajd Tysiąca Liści
W trzeciej edycji jesiennego rajdu udział wzięły załogi w autach takich, jak Triumph TR3A z 1960 r., VW 1200 z 1961 r., Fiat 500 Abarth z 1965 r., Porsche 911 z 1966 r., Fiat 600D z 1969 r., Alfa Romeo GT Junior z 1972 r., Skoda S120 Rallye z 1972 r., Lancia Fluvia 1973 r., Datsun 280Z z 1975 r., Alfa Romeo Alfetta GTV 1976 r., Audi 100 C2 z 1977 r., Opel Commodore C z 1978 r., Honda Civic z 1978 r., Fiat 131 Sipermirafiori z 1981 r., Citroen CX 25 GTi Turbo 2 z 1988 r., Renault Clio Williams z 1993 r., a nawet Mercedes-Benz T1 „Kaczka” z 1994 i paręnaście innych aut z lat 90-tych XX w. – w sumie 50 załóg.
Trasa rajdu
Pogoda tym razem wyjątkowo nie dopisała – było mglisto, ale na szczęście nie padał ani deszcz, ani śnieg! Trasa Rajdu miała 130 km długości, przebiegała z Balic m.in. koło dworu w Aleksandrowicach, Dworu Radziwiłłów w Kleszczowie, dworu w Modlnicy, Tomaszewicach i Karnowicach. Jechaliśmy wzdłuż w rzeki Kluczywoda, przekraczaliśmy dawną granicę Cesarstwa Austro-Węgier i rosyjskiego. Przekroczyliśmy (jak w każdej edycji rajdu) bród rwącej górskiej rzeki (tym razem był to strumień). Wg organizatorów co najmniej 6 razy powinniśmy widzieć piękną panoramę Tatr, ale cóż, nie tym razem…
Niewątpliwie ostatni rajd na regularność tego sezonu był (jak zawsze) bardzo udany, rywalizacja przebiegała w atmosferze przyjacielskiej, a jego wspomnienia będą nam towarzyszyć w długie zimowe wieczory!
Jeszcze raz bardzo dziękuję organizatorom za niestrudzone opracowywanie zawsze ciekawych tras, intrygujących modyfikacji zadań i „przeszkadzajek” oraz za wspaniałą atmosferę wydarzenia!
Największy kalendarz imprez motoryzacyjnych w Polsce
Szczegóły na cały rok: https://klassikauto.pl/kalendarz/ Jest on na bieżąco uzupełniany!
Patronat medialny KlassikAuto.pl
Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe zgłoszenia i zapraszamy Organizatorów do:
- przesyłania na adres naszej redakcji terminów planowanych imprez – wspólnie będziemy tworzyć ofertę spotkań dla miłośników motoryzacji. Wystarczy mail na adres: [email protected]
- współpracy i skorzystania z naszego patronatu medialnego – podstawowe informacje zob.: https://klassikauto.pl/zasady-obejmowania-patronatow-przez-klassikauto-pl/