Tour de Pologne i Automobilklub Wielkopolski
Po 16 latach „Tour de Pologne” powróciło do Poznania. Piątkowa uroczysta inauguracja zawodów kolarskich otrzymała nietypową oprawę: 80 edycja TdP i 100-lecie „Automobilklubu Wielkopolskiego” (AW) oraz 50-lecie Komisji Pojazdów Zabytkowych AW zaowocowało wspólnym projektem! Prezentacja poszczególnych drużyn kolarskich odbyła się na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich. Po oficjalnych przemowach, na scenę po kolei wkraczały siedmio osobowe drużyny. Przedstawiano poszczególnych zawodników i ich osiągnięcia sportowe. Po prezentacji zawodnicy wsiadali do historycznych samochodów Członków AW i byli odwożeni. Wszystko to w błyskach fleszy fotoreporterów i świetle kamer telewizji transmitujących wydarzenie. Szczególnie wyróżniała się radziecka GAZ-13 Czajka, Tatra 603, Peugeot 402 z 1936 r. i przedwojenny Cadillac V8.
Tour de Pologne i Drugie PARKowanie Średzkich Youngtimerów
Następnego dnia, w sobotę, „Średzkie Youngtimery” zorganizowały zlot youngtimerów w Parku „Łazienki” w Środzie Wielkopolskiej. Trasa „Tour de Pologne” przebiegała przez Środę Wlkp. i była transmitowana m.in. ze śmigłowca, więc operatorzy TdP zrobili świetną paralelę z piątkową inauguracją prezentując z lotu ptaka spot. Wśród zgromadzonych aut wyróżniał się Mercede-Benz CL 500 WALD z najbogatszym wyposażeniem, topowym dla wczesnych lat 90-tych XX w. i entourage amerykańskich gangsterów we wnętrzu. Pojawił się też kontrowersyjny projekt SAM Golba Violcar-S z 2001 r. samodzielnie zaprojektowany, skonstruowany i przez 5 lat budowany przez Pana Jerzego Golbę. Z ciekawostek – auto posiada napęd Audi Quattro połączony z silnikiem 3.0 V6 260 KM od Forda z turbiną i 2 chłodnicami, dach odsuwany do tyłu oraz drzwi chowane w błotniki… Niektórzy wystawcy przygotowali otoczenie pojazdów zgodne z ich przeznaczeniem z czasów ich produkcji. Szczególnie wyróżniał się Tarpan i Fiat 126p z Niewiadówką. Także wystawka materiałów eksploatacyjnych z lat końca 70/80-tych XX w. robiła szczególne wrażenie i przywoływała wspomnienia z dzieciństwa.
Graciarski Obiadek Czwartkowy poprzedzający Tour de Pologne
Wydarzenia związane z 80. Tour de Pologne poprzedzone były niezwykle ciekawym Graciarskim Obiadkiem Czwartkowym No 3, organizowanym przez „Z kamerą wśród gratów”. Poza wieloma ciekawymi pojazdami, m.in. Volvo 66DL i 780 Bertone, absolutnym „LOL” był nieskazitelny Maserati BiTurbo z gaźnikiem skrytym za czerwoną, metalową kapsułą, charakterystyczną dla lat 80-tych XX w., dwukolorową luksusową skórzaną tapicerką i wspaniałą historią. Pogoda nie dopisała, ale Uczestnicy – jak najbardziej!
Od Redakcji:
Zachęcamy do nadsyłania zgłoszeń wszelkich wydarzeń motoryzacyjnych. Wystarczy mail na adres: [email protected]
Kalendarz imprez
Zapraszamy do regularnego odwiedzenia największego w Polsce kalendarza imprez motoryzacyjnych. Wszystkie wydarzenia motoryzacyjne na cały rok są tutaj: https://klassikauto.pl/kalendarz/ Kalendarz jest na bieżąco uzupełniany!
Patronat medialny
Warto skorzystać również z naszego patronatu medialnego. Tutaj są podstawowej informacje: https://klassikauto.pl/zasady-obejmowania-patronatow-przez-klassikauto-pl/