Jazda Junakiem do pracy to sukces całego dnia – mówi Pan Zygmunt z Opola.

Motocykl Junak był wg mnie najlepszym, produkowanym w tak zwanym bloku wschodnim motocyklem. Pan Zygmunt nabył Junaka przez przypadek (od znajomego kolegi).

Przedstawiony Junak to Model M10, tak zwana przejściówka, z 1960 roku. Posiada silnik czterosuwowy o pojemności 350 cm3, górnozaworowy i mokre sprzęgło.

Jak mówi Pan Zygmunt: motocykl ten zapoczątkował u mnie miłość do zabytkowych motocykli. Mój Junak ma jeszcze oryginalny lakier. Oczywiście po tylu latach silnik wymagał dokładnego przejrzenia poszczególnych elementów i regeneracji układu korbowo-tłokowego.

Motocykl używam przy każdej dobrej pogodzie. Dojeżdżam nim do pracy w Opolu (to codziennie kilka kilometrów). Tak się składa, że na tej trasie czekają na mnie starsi mieszkańcy chcący posłuchać pracującego silnika.

 

Oczywiście Junak wzbudza podziw na opolskich ulicach. Tak się też składa, że mam sąsiada co kolekcjonuje Polskie Fiaty 125p. I już mamy propozycję dla naszych gminnych urzędników, aby naszą ulicę nazwać: Zabytkowych Pojazdów PRL.

Pozdrawiam
Waldemar Preis