Przedstawiam Wam mojego Volkswagen Caddy I z 1990 roku. Samochód przywiozłem ze Szwecji. Z kilku metrów dobrze wyglądał, lecz po dokładnym przyjrzeniu się, wymagał jednak istotnych prac blacharskich. Ale narodził się pomysł.
Volkswagen Caddy – remont
Volkswagen został całkowicie rozkręcony. Przez pół roku naprawiałem blacharkę. W tzw. międzyczasie wypiaskowane i pomalowane proszkowo zostały elementy zawieszenia. Oczywiście wszystko uzbrojone w nowe tuleje. Silnik 1.8JH również został przejrzany, odświeżony i pomalowany, jak oryginalny.
BMW B09 Marakesh brown
Wnętrze zostało wykonane według mojego pomysłu, z beżowej skóry. Założone zostały głośniki Focal. Samochód został polakierowany w kolorze BMW B09 Marakesh brown. W procesie składania wszystkiego zaczerpnąłem niektóre części z Volkswagena Golfa I. Na przykład: chromowane listwy, lusterka, ramiona wycieraczek, czy też przedni zderzak.
Drewno
Do wnętrza założyłem wykładzinę z Golfa I – zastąpiła gumową z Caddy. W części bagażowej założyłem deski z drewna tekowego – pięknie wyglądają. Rygle w drzwiach wytoczone są z drewna, ale nawiązują do oryginalnych. Kierownica nie mogła być inna – jest drewniana. Drewniane są też dodatkowe, inne elementy, aby to wszystko ładnie z sobą pasowało.
Pneumatyczne zawieszenie
Zamontowałem zawieszenie pneumatyczne oraz kompresor. Butlę zamontowałem na pace. Całość wykonałem samodzielnie, łącznie z przerobieniem tylnej belki. Według mnie, ładnie do całości, pasują felgi w złotym kolorze.
Po tuningu
Samochód zdobył już sporo wyróżnień i nagród na różnego rodzaju zlotach. Uczestniczył w kilku sesjach zdjęciowych między innymi do kalendarzy.
Pozdrawiam Społeczność KlassikAuto.pl
Karol
Tuning i KlassikAuto.pl
Zapraszamy naszych Czytelników do opisania swojego samochodu po tuningu. Pomocne informacje są TUTAJ.