W 1977 roku, w Zakładzie Doświadczalnym FSO, powstał Ogar 1500 – sportowa wersja Fiata 125p. Prototyp powstał z tworzyw sztucznych i w opinii fachowców była to jedna z najbardziej dojrzałych konstrukcji inżynierów z FSO. Autorem projektu nadwozia był Cezary Nawrot.
Dane techniczne:
Model: FSO Ogar 1500
Rok produkcji: 1977
Silnik: 4-cylindrowy, 4-suwowy, chłodzony cieczą
Pojemność silnika: 1481 ccm
Moc silnika: 82 KM
Prędkość maksymalna: 150 km/h
Zużycie paliwa: 8 l/100 km
Agresywna sylwetka nijak się miała do osiągów auta. Niemniej jednak Ogara, obok Syreny Sport śmiało można zaliczyć do najładniejszych polskich projektów samochodów sportowych. Gdyby nie zachował się żaden egzemplarz, to żółte coupe obrosłoby z pewnością taką samą legendą, jak nieodżałowana Syrena.
Do nowoczesnego wnętrza, przystosowanego dla 4 osób, można było się dostać poprzez troje drzwi.
Ogar otrzymał potężne zderzaki, by spełnić amerykańskie normy (słynne „Vehicle Safety Standard No. 215” z 1972 r.) bowiem FSO poważnie myślała o eksporcie Ogara do USA.
Ten jedyny egzemplarz wzbudzał sensacje podczas jazd próbnych. Ostatecznie jednak przegrał z praktyczniejszym Polonezem i mimo pozytywnych ocen nie miał żadnych szans na produkcję (również ze względów finansowych). Polonez przewyższał Ogara walorami użytkowymi. Polacy czekali na auto uniwersalne, a nie na sportowe coupe.
Jedyny egzemplarz Ogara znajduje się w Muzeum Motoryzacji w Warszawie przy ulicy Filtrowej, a odlew nadwozia obejrzeć można na Wydziale Mechanicznym Wojskowej Akademii Technicznej.