Kiedy w 1906 r. pierwszy Ford model T zjechał z linii produkcyjnej w Dearbon w stanie Michigan, było to punkt zwrotny w historii motoryzacji. Dzięki dalekowzroczności jednego człowieka przerodziła się ona z dziedziny zastrzeżonej dla najbogatszych w symbol masowego transportu. Dzisiaj, ponad sto lat później, idea Forda jest wciąż aktualna, a najnowocześniejsze fabryki samochodów działają zgodnie z opracowanymi przez niego założeniami produkcyjnymi.

Książka, jest hołdem oddanym takim ludziom jak Henry Ford, inżynierom i projektantom – wizjonerom, którzy sprawili, że samochód stał się znakiem wolności, statusu społecznego i równouprawnienia.

 Samochody zabytkowe to przegląd aut konstruowanych od 1910 r. do końca II wojny światowej – pojazdów, które tworzyły współczesną motoryzację i w swoim czasie stanowiły szczyt postępu technicznego. (fragment wstępu)

Książka, wypełniona niezwykłymi zdjęciami, pobudza wyobraźnię, a rzadkie maszyny przywołują wspomnienia czasów, kiedy samochody stanowiły dzieło sztuki.

W tym niezwykłym przeglądzie, uzupełnionym rysunkami, danymi technicznymi osiągami znalazły się następujące modele z całego świata: Alfa Romeo, Amilcar, Aston Martin, Auburn, Austin, Bentley, BMW, Bugatti, Chrysler, Cord, Delahaye, Duesenberg, Ford, Frazer Nash, Graham, Hispano-Suiza, HRG, Hudson, Invicta, Itala, Lagonda, Lancia, Lincoln, Mercedes, MG, Morgan, Pontiac, Rolls-Royce, Stutz, Sundeam, Swallow, Talbot, Voisin

Pozycja opracowana została przez Craiga Cheethama.

Książka dostępna na stronie https://www.olesiejuk.pl

sam_zabytkowe_01a sam_zabytkowe_05sam_zabytkowe_06sam_zabytkowe_09