Regeneracja wtryskiwaczy: czy warto? Ile to kosztuje?

Kierowcy często obawiają się, że uszkodzone lub zużyte wtryskiwacze będą oznaczać kosztowną, czasochłonną wymianę tych części na nowe. Na szczęście nie musi tak być! Alternatywą może być regeneracja wtryskiwaczy. Czy to się opłaca? Ile kosztuje naprawa i regeneracja wtryskiwaczy common rail i od czego będzie zależeć jej cena? Jak przebiega taka usługa? Przeczytaj wszystko o regeneracji w poniższym artykule.

Już pierwsze objawy zużytych wtryskiwaczy powinny zostać sprawdzone!

Już pierwsze symptomy nadmiernego zużycia wtryskiwaczy lub ich uszkodzenia ( więcej o objawach uszkodoznych wtryskiwaczy tutaj: www.regeneracja-wtryskiwaczy.com.pl/objawy-uszkodzonych-wtryskiwaczy.html ) oznaczają, że powinieneś oddać je do sprawdzenia i analizy. Im dłużej będziesz zwlekał, tym gorsze mogą być konsekwencje. Dalsze użytkowanie samochodu z niesprawnymi wtryskiwaczami oznacza, że regeneracja będzie droższa, a w efekcie jej cena, zamiast kilkuset złotych, może osiągnąć nawet kilka tysięcy złotych! Im szybciej zareagujesz, tym mniejsze uszkodzenia w układzie i tym łatwiej, szybciej i taniej można doprowadzić je do sprawności.

W zależności od tego, jak długo użytkujesz samochód z niesprawnymi wtryskami, ich usterka będzie miała różne następstwa. Obok konieczności wymiany lub naprawy wtryskiwaczy, kolejnymi etapami może być również wymiana filtra paliwa, pompy wtryskowej, a czasem również naprawa zatarcia silnika lub naprawa turbosprężarki. Uszkodzone wtryski mogą również doprowadzić do uszkodzenia tłoka w silniku i stworzyć tzw. dziurę.

Dlatego też zalecana jest szybka reakcja już przy pierwszych objawach awarii wtrysków. Diagnoza wtryskiwaczy pozwoli określić skalę problemu i wdrożyć szybkie (a co za tym idzie, mniej kosztowne) działania. Bardzo ważne jest to przy „opiłkowaniu” – im dłuższe użytkowania auta z opiłkami w układzie, tym bardziej poważne uszkodzenia.

Objawy uszkodzonych wtryskiwaczy

Niesprawne wtryskiwacze wpłyną znacząco na pogorszenie komfortu jazdy – z pewnością to zauważysz. Charakterystyczne symptomy uszkodzonych, zużytych lub zabrudzonych wtryskiwaczy to m.in. większe zużycie paliwa, głna pracę wtryskiwaczy, nierówne działanie silnika na biegu jałowym, charakterystyczne „szarpanie”.

Aby poradzić sobie z problemem, niezbędna jest fachowa wiedza i doświadczony profesjonalista. Należy oddać wtryski na kontrolę, aby sprawdzić ich faktyczny stan oraz w razie potrzeby, podjąć natychmiastowe działania: naprawić i zregenerować, a w niektórych, gorszych przypadkach, wymienić.

Jak sprawdzić stan wtryskiwaczy w samochodzie?

Profesjonalne serwisy zajmą się sprawdzeniem wtryskiwaczy. Taki proces jest kilkuetapowy, wymaga doświadczenia i odpowiedniego wyposażenia warsztatu.

W pierwszym etapie podpinany jest tester diagnostyczny do sterownika silnika. Dzięki temu można określić parametry wtryskiwaczy. Nie jest to jednak wystarczające…

W kolejnym etapie diagnostyki wykonuje się test przelewowy. Do tego potrzebne jest kilka rurek i pojemników z miarką na paliwo – może być to sprzęt profesjonalny, jednak w uproszczonej wersji taki test można także przeprowadzić samodzielnie. Zestaw należy podłączyć do przewodów przelewowych wtrysków i następnie uruchomić silnik. Jak stwierdzić nieprawidłowe funkcjonowanie wtryskiwacza? Otóż jeśli w jednym z pojemników jest więcej paliwa niż w pozostałych, wtryskiwacz jest uszkodzony.

Aby wykonać pełną i dokładną analizę wtryskiwaczy, konieczny jest jednak ich demontaż i testy na profesjonalnym stole probierczym. To pozwoli określić przyczynę problemu i znaleźć powód niesprawności wtryskiwacza lub wtryskiwaczy. Taka metoda pokaże dokładne wartości dawek przelewowych.

Pamiętaj, by zareagować i zweryfikować stan wtryskiwaczy od razu po zauważeniu niepokojących objawów w pracy silnika. W innym wypadku uszkodzone wtryskiwacze mogą spowodować znacznie poważniejsze szkody innych podzespołów, co będzie się wiązało ze znacznie wyższymi kosztami naprawy układu.

Zdiagnozowano szkodzone wtryskiwacze: co dalej?

Jeśli w wyniku pełnej diagnozy ustalono, że jeden lub więcej wtrysków jest uszkodzonye, lub zużyte, mamy trzy opcje:

Regeneracja wtryskiwaczy

Regeneracja wtryskiwaczy diesla to sposób na połączenie atrakcyjnej ceny oraz pewnego rozwiązania, które rozwiąże problem. Rozpoczyna się od dokładnego czyszczenia elementów wtryskiwacza, a następnie na wymianie zużytych uszczelek i innych wyeksploatowanych elementów wtrysku.

Czyszczenie wtryskiwaczy odbywa się z wykorzystaniem profesjonalnych narzędzi i preparatów. Pozwala to na dokładne usunięcie rdzy oraz wszystkich innych osadów.

Taka naprawa i usługa regeneracji wtryskiwaczy jest w stanie przywrócić używanym częściom parametry i właściwości jakie wykazują podzespoły nowe fabrycznie. Dlatego też usługa ta z roku na rok zyskuje coraz większe zainteresowanie i posiada mnóstwo pozytywnych opinii. Dzięki regeneracji możesz w atrakcyjnej cenie przedłużyć żywotność zużytym wtryskiwaczy, i cieszyć się bezawaryjną pracą wtrysków przez kolejne wiele tysięcy kilometrów. Taką naprawę wtrysków można wykonać np. w firmie MokCed Service.

Zakup nowych wtryskiwaczy

Zakup nowych wtryskiwaczy daje nam oczywiście pewność sprawnych i oryginalnych części, na które otrzymamy również gwarancję. Z tym rozwiązaniem z pewnością będziesz mógł cieszyć się bezawaryjną jazdą. Niestety, wymiana wtryskiwaczy na nowe wiąże się z niezwykle wysoką ceną.

Zakup używanych wtryskiwaczy

Zaletą zakupu używanych wtryskiwaczy z pewnością będzie niski koszt. Niestety, nigdy nie mamy pewności, czy elementy takie pochodzą z zaufanego źródła, jakie mają parametry, i przez jak długi czas nam posłużą. Warto sprawdzić, czy oferowane używane wtryski były zweryfikowane i poprosić o wyniki z testów.

Regeneracja wtryskiwaczy: jak przebiega naprawa?

Profesjonalna regeneracja wtryskiwaczy składa się z kilku etapów. Cały proces jest zatem usprawniony i przebiega zawsze według określonego z góry schematu. Poszczególne kroki regeneracji przedstawiamy poniżej:

  • Dokładne czyszczenie podzespołów wtryskiwacza, z użyciem specjalistycznej myjki ultradźwiękowej;
  • Usuwanie pozostałych zanieczyszczeń detergentem, pod wysokim ciśnieniem i zwiększoną temperaturą;
  • Wymiana lub naprawa zużytych i uszkodzonych podzespołów wtryskiwacza oraz wymiana uszczelnień;
  • Wykonanie testu porównawczego przelewów wtryskowych i dawek;
  • Przeprowadzenie testu rozpylenia i ciśnienia;
  • Pomiary w obwodzie elektrycznym.

Zabieg regeneracji wtryskiwaczy Bosch, Siemens Delphi lub Denso rozpoczyna się oczywiście wymontowaniem z silnika oraz demontażem. Po regeneracji, podzespoły są z powrotem składane i umieszczane w układzie zasilania. Wymiana pojedynczego wtrysku nie jest zalecana, ze względu na fakt, że pozostałe mogą zaburzać jego poprawną pracę.

Ile trwa i ile kosztuje taka regeneracja?

W profesjonalnym punkcie taki zabieg zazwyczaj trwa od jednago do trzech dni! Ile zaś kosztuje…? Cena jest zdecydowanie niższa niż w przypadku zakupu i montażu nowych wtryskiwaczy i bardzo atrakcyjna. Dodatkowo zyskujesz gwarancję na wymienione podzespoły, a po regeneracji wtryski będą sprawnie funkcjonować przez co najmniej 200 tysięcy kilometrów. To zdecydowanie opcja warta przemyślenia przy zużyciu wtryskiwaczy!