W dwudziestoleciu międzywojennym w Polsce motoryzacja rozwijała się w umiarkowanym tempie. Przybywało nowych pojazdów, pojawiały się pierwsze fabryki i warsztaty produkcyjne, upowszechniał się sport, turystyka i coraz częściej wykorzystywano maszyny w życiu codziennym.

Na początku tego okresu samochody i motocykle były jeszcze dość prymitywnymi konstrukcjami, w których takie urządzenia jak rozrusznik elektryczny, hamulce na wszystkie koła czy wietlenie elektryczne spotykało się rzadko. Większość aut miała karoserie typu otwartego z brezentowym dachem chroniącym przed deszczem. Przeciętne prędkości wynosiły wówczas około 30-40 km/h, a przebycie dystansu 200-300 kilometrów było nie lada wyczynem.

Dwadzieścia lat później, pod koniec lat trzydziestych, samochody i motocykle bez problemu rozwijały już prędkość 100km/h, a rajdy na 2-3 tys. kilometrów stanowiły ciekawe wyzwanie sportowe. Zaczęły przeważać karoserie zamknięte typu kareta.” (zob. str. 6)

Te pierwsze słowa wstępu do książki Tomasza Szczerbickiego przypominają o początkach motoryzacji, jej twórcach, konstruktorach czy kierowcach, którzy szukali i wdrażali szereg rozwiązań, by w kolejne pokolenia mogły cieszyć się na szeroką skalę przyjemnością użytkowania samochodów czy motocykli.

Prezentowana publikacja jest właśnie podróżą do tych początków. Zachęcamy do jej odkrywania poprzez poznanie ciekawej historii, wspaniałych zdjęć, na których widać wyjątkowe pojazdy i ludzi.  „Zatrzymane w kadrze ulotne chwile, pełne pasji, radości, ryzyka i brawury, przybliżą nam świat ówczesnych miłników pojazdów dwu- i czterokołowych.”

Książka jest dostępna na stronie Wydawnictwa Vesper.

Opracowanie własne na podstawie książki oraz strony internetowej Wydawcy.

Publikacje KlassikAuto.pl

Polecamy inne książki z naszego działu Publikacje. Można je znaleźć TUTAJ.