Datą powstania tej konstrukcji jest rok 1964, kiedy to opracowano pierwszą wersję motocykla MW 750, na podstawie przedwojennej dokumentacji niemieckich konstruktorów motocykla BWR R-71.

Dane techniczne:

Silnik:
Typ – czterosuwowy, chłodzony powietrzem
Dwucylindrowy – bokser
Rozrząd – SV dolnozaworowy
Pojemność skokowa – 746 cm3
Moc znamionowa – 26 KM
Zasilanie – gaźnik K-37 A
Rozruch – nożny

Przeniesienie napędu:
Sprzęgło – dwutarczowe, suche
Skrzynia biegów – 4 biegi oraz wsteczny
Napęd – wał Kardana, z napędem na koło wózka bocznego

Instalacja elektryczna:
Zapłon – bateryjny
Prądnica – G-414 6V 65W
Akumulator – 6V 16Ah

Wymiary:
Długość – 2430 mm
Wysokość – 1100 mm
Szerokość – 1700 mm
Prześwit – 120 mm

Dane eksploatacyjne:
Prędkość maksymalna – 90 km/h
Zużycie paliwa – 10l/100 km
Ładowność – 300 kg
Zużycie oleju – 0,25l/100 km

MW były produkowane w Kijowskiej Fabryce Motocykli – KMZ. Wiele części było oznakowanych znakiem producenta – najczęściej rombem z cyfrą w środku. Cyfra oznaczała numer robotnika, który ją wykonał. Gwiazdka oznaczała produkcję dla wojska.

Produkcja trwała do 1994 roku. Ten motocykl jest wyposażony w radiostację R 105D z 1961 roku. W podstawowym wyposażeniu tego modelu znajduje się ręczny karabin maszynowy Dp-28. Prezentowany tu RKM wyprodukowano w 1942 roku.