Następca legendarnego 300 SL. Popularna Pagoda.
Wiatr we włosach! Zadziwiająco młodzieńczy samochód!
Silnik:
Pojemność: 2,8 l, 6-cylindrowy
Moc: 170 KM przy 5750 obr.
Skrzynia biegów: ręczna czterobiegowa lub pięciobiegowa, lub czterobiegowa automatyczna
Prędkość maksymalna: 195 km/h
Przyśpieszenie: 9,7 s
Zużycie paliwa: 14,9 l/100 km
Wyprodukowano: 23 885 sztuk
Silnik:
Pojemność: 2,3 l, 6-cylindrowy
Moc: 150 KM
Prędkość maksymalna: 193 km/h
Przyśpieszenie: 10,9 s
Zużycie paliwa: 16,7 l/100 km
Masa: 1328 kg
Wyprodukowano: 48 219 sztuk
Samochód poszukiwany wśród kolekcjonerów. Elegancki samochód o bardzo dobrych osiągach. Funkcjonalny i wygodny. Dzięki swojej smukłej sylwetce ciągle wygąda atrakcyjnie. Bezpieczny samochód – po raz pierwszy w aucie tego typu zastosowano kontrolowane strefy zgniotu z przodu i z tyłu pojazdu. Był pierwszym niemieckim samochodem osobowym, który miał montowany seryjnie alternator prądu trójfazowego i pierwszym europejskim samochodem sportowym z automatyczną skrzynią biegów (wyposażenie dodatkowe).
Samochód bardzo dobrze sprzedawał się w USA.