• Kategoria ogłoszenia:
  • Marka i model:
  • Rok produkcji: 1991
  • Województwo: Śląskie
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Cena:

Samochód aktualnie nie jest do sprzedania.

Aktualny przebieg: 32 000 mil
Stan idealny.
Raport_autoDNA_JH4NA1151MT001227

Właścicielem (trzecim) widocznej na zdjęciach Acury NSX stałem się w 1997 roku. Wyprodukowany w 1991 roku samochód otrzymałem jako element premii za wykonanie udanej restrukturyzacji w przedsiębiorstwie należącym do miłnika samochodów luksusowych i sportowych. Owy przedsiębiorca prowadził bardzo aktywną działalność międzynarodową oraz bogate życie towarzyskie. Posiadany przeze mnie egzemplarz Acury ma nietuzinkową przeszłość, bowiem prawdopodobnie jego pierwszym właścicielem był hollywoodzki aktor Robert De Niro. 

Od Redakcji:
W 1992 roku Robert DeNiro zagrał w filmie „Mistress” („Obsesja”), w którym jeździł tą właśnie Acurą NSX z 1991 roku. Czarna Acura NSX z beżowym wnętrzem jest prawdopodobnie jedynym takim samochodem z tego roku produkcji. W całym okresie produkcji tego samochodu wyprodukowano łącznie 26 sztuk Acury NSX w czarnym kolorze i z beżowym wnętrzem. 


Źródło zdjęć: film „Obsesja” z 1992 roku oraz IMCDB.org

Acura NSX do dzisiaj potrafi zaskoczyć kierowcę swoimi dopracowanymi technologiami jak i jedyną w swoim rodzaju estetyką zamkniętą w całci wykonanym z aluminium nadwoziu. Samochód posiada wykonany przy użyciu tytanu wał korbowy, a wolnossący silnik umieszczony jest za siedzeniami– absolutnie centralnie, przed tylną osią. Model NSX stanowi wyraz technicznego doświadczenia zdobytego przez konstruktorów Hondy w dziedzinie Formuły 1. Nikogo więc chyba nie zdziwi fakt, że przy projektowaniu konstrukcji kutego zawieszenia tego wozu, swój własny wkład w jego rozwój miał sam Ayrton Senna – niezapomniany mistrz kierownicy. Osobiście miałem okazję porównać jakość tego modelu z topowymi samochodami marki Ferrari i Porsche z lat 90-tych i mogę stwierdzić, że NSX wyprzedza technicznie swoje czasy o generację.

Samochód jest w 100% oryginalny. Ze względu na typ wykonywanej przeze mnie pracy – przez większość czasu był on nie używany, dlatego też najczęściej nie miałem okazji nim jeździć. W ciągu ćwierć wieku jego posiadania pokonałem tylko dwie trasy o długości 400 kilometrów. Poza tym, jeździłem tylko po drogach lokalnych w pobliżu mojego miejsca zamieszkania, by podtrzymywać sprawność techniczną pojazdu. Czasami odpalałem samochód po kilkunastu miesiącach, co zawsze odbywało się bez żadnych problemów. Jestem pewny, że nie ma drugiego, tak dobrze zachowanego i oryginalnego, egzemplarza w Polsce, jak i nawet na terenie całej Europy. Warto zaznaczyć, że posiadany przeze mnie egzemplarz był wyprodukowany pod marką Acura. Główną różnicą pomiędzy Hondą a Acurą jest brak charakterystycznych dla wersji amerykańskiej, pomarańczowych kierunkowskazów. Jeśli ktoś zechce, to obecna technologia pozwala na to, by w gniazdach żarówek umieścić pomarańczowe ledy. Można to zrobić bez jakichkolwiek ingerencji w nadwozie.

Pozdrawiam miłników rzadkich, super samochodów
Henryk

Dane techniczne:
Silnik: 3,0 litry pojemności, V6 VTEC o mocy 256 KM
Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,9 s
Prędkość maksymalna: 260 km/h
Zbiornik paliwa: 70 litrów
Długość / szerokość / wysokość [mm]: 4405 / 1810 / 1170
Szczegółowe dane: tutaj