Renowację motoroweru Komar przeprowadziłem na zlecenie Muzeum PRLu. Motorower jest z 1959 roku. Był w stanie kompletnym, lecz wymagał gruntownego remontu.

Cały został rozebrany i oddany do piaskowania: rama, bak, błotniki, felgi i bębny, bagażnik oraz tłumik wydechu. Po piaskowaniu okazało się, że w baku jest dziura wielkości monety. Została wstawiona łatka. Pozostałe elementy nie wymagały spawania. Całość oddałem do malowania proszkowego, a elementy chromowane wypolerowałem.
Silnik umyłem naftą i wyczyściłem włókniną ścierną o drobnej gramaturze.
remont-komar-10 remont-komar-8 remont-komar-5 remont-komar-2
Pokrowiec siedzenia, gumy pedałów i rączki udało się uratować i pozostały oryginalne. Remont nie był ani trudny, ani długotrwały. Warto rozpocząć przygodę z mechaniką np. od renowacji jednośladu.

Koszty remontu wyniosły około 1300 zł.

Całość poskładałem i efekt można zobaczyć i ocenić.
komar-6 komar-4 komar-1 komar-3

I kilka informacji i danych o samym motorowerze:

Miejsce produkcji: Bydgoszcz
Następca: motorowery Romet
Silnik: o pojemności 49,8 cm³, jednocylindrowy, dwusuwowy, chłodzony powietrzem, 1,4 KM
Skrzynia biegów: 2-biegowa
Ogumienie: 2,25 x 19
Wymiary: długość/szerokość/wysokość: 1780/ 600/ 960 [mm]
Rozstaw kół: 1175 mm
Wysokość siodła: 820 mm
Pojemność baku: 6,1 l (w tym 0,5 l rezerwy), (w modelu 2360 i 2361 9 litrów, w tym 2 litry rezerwy)
Masa własna: 45-50 kg

Pozdrawiam Społeczność portalu KlassikAuto.pl
Tomasz Krzyżowski