13-16 czerwca obyła się 7. edycja „Classica Mierzęcin”, zwiedzanie której umilała muzyka na żywo zespołu „Dixieland” z Koszalina.

Classica Mierzęcin

W niezwykle malowniczo położonych zabudowaniach i przestrzeniach Pałacu Mierzęcin Wellness & Wine Resort zaprezentowano 48 pojazdów, poczynając od Ford A Sport Coupe z 1928 r., poprzez m.in. Rolls-Royce Phantom II z 1931 r., eksperymentalny samochód Gebruder Jhle Bruchsal z lat 30-tyvh XX w., Horcha 853 Sport Cabriolet z 1938 r., niezwykle urokliwego, o czystych liniach art-deco Salmsona S4C Faux-Cabriolet z 1933 r., 2 szt. Volvo P1800 ES Kombi (w tym jedyny na świecie wyprodukowany w kolorze czarnym zgodnie z nr VIN), po Mercedesa-Benza coupe z 1998 r. Prezentowane były też 3 motory DKW. Impreza była pod patronatem FIVA (Międzynarodowej Federacji Samochodów Zabytkowych), co skutkowało możliwością certyfikacji prezentowanych samochodów przez stosowną komisję ekspercką.

Youngtimery i traktory Kramer

Po drugim dniu imprezy – po raz pierwszy wydzielono strefą dla youngtimerów. Pierwszego dnia otwartego dla publiczności pojawiło się 15 youngtimerów, a w niedzielę – było już ich kilkadziesiąt, ponieważ wydarzenie wsparła akcja #KlasykiemPoMieście z Poznania, dzięki której przybyło sporo wystawców nowszych aut (choć, jak wspomniałem wcześniej, najmłodszy pojazd pokazów głównych miał 26 lat). Ciekawą atrakcją Strefy Youngtimer była wystawa traktorów „Kramer” pochodzących z lat 1924, 1941, 1950 wraz z przyczepami i sprzętem specjalistycznym. Wszystkie traktory „były na chodzie” i okresowo przemieszczały po terenie wystawowym.

Impreza uświetniona była bardzo atrakcyjnymi pokazami mody w stylu retro (z lat 30/40-tych XX w.) oraz wystawą rowerów z tego okresu prezentowanymi przez „Rowery Zabytkowe Zabrze”.

Aukcja samochodów wyjątkowych

Po raz pierwszy w Mierzęcinie odbyła się profesjonalna aukcja samochodów wyjątkowych, czy to ze względu na pochodzenie, jak Chevrolet Master Deluxe 85 z 1939 r. (produkcja z Warszawy); Lancia Gamma z 1979 r., pochodząca z muzeum producenta; Alfa Romeo 1750 Spider Veloce z 1969 r. i 155 z 1997 r. z polskiego salonu od 1-szego właściciela; czy też legendę modeli, jak Porsche 911 „Carrera Panamericana” z 1965 r., od którego wzięła się linia „Carrera”, 928 z 1990 r., 911 Carrera (964) z 1991 r., czy Ford Torino GT z 1968 r. znany z filmowych kreacji. Licytowano też Mercedesa 190 SL W121 BII z 1955 r., czy Jaguara E-Type 4.2 2+2 Coupe MK 2 z 1969 r. Udział w takim wydarzeniu, gdzie konferansjerka to majstersztyk – to bardzo ciekawe i ekscytujące przeżycie!

Ekskluzywne spotkanie

„Classica Mierzęcin” to bardzo ciekawe, ekskluzywne i niezwykłe spotkanie zarówno właścicieli topowych klasyków z ich wielbicielami, jaki i mnóstwo wartościowych imprez towarzyszących. Mam nadzieję, iż przyszłoroczna ósma już odsłona wydarzenia również będzie najwyższej próby, lecz jeszcze bardziej uwypukli sekcję youngtimerów, boć to z nimi mamy realne wspomnienia i przeżycia z dzieciństwa i młodości, a nawet sami prowadzący wydarzenie wspominali, iż narasta moda na samochody z lat 90-tych.

Największy kalendarz imprez motoryzacyjnych w Polsce

Szczegóły na cały rok: https://klassikauto.pl/kalendarz/ Jest on na bieżąco uzupełniany!

Patronat medialny KlassikAuto.pl